Isnin, 16 April 2012

MENEMAN EN HARRY REWANG DI FELDA SG SIBOL KULAI!

keh keh keh
ari tu duk sibokk  tulis kat pesbuk tak ikot rewang
pastu setelah bincang2 ngan en suami
dia suruh ikut juge pergi, risau katanye...
sebagai isteri yang feeling solehah mak hencik ikut aje
padahal takot duduk berdua je kat umah ngan bamlom, hehehehe

balik kerja tu lepas mengemas itu ini sikit
kemas kain baju berdesupp ke kulai
 tumpang kereta abang dia.. jimat!!
memang kami tak ikut rewang sebab kami pegi tido kat  umah atuk yop bamlom di felda sungai sayong
malam tu en harry ngan abang dia je la yang pegi umah mak sedare dia kat sungai sibol sana..
kite time makan besok baru pegi yeee, hehe
 
bamlom macam biase lah tak berapa nak boleh tido kat umah orang
berjalan kesana sini je kekdahnye
bila orang dah tutup lampu gelap semua
baru menjajau nak  carik mommy
pastu nak tunggu dia lelap hazabb juga
dengan panas, nyamuk banyak lagi, duk menggelenyar lah dia
mommy pegi amik kipas bukak laju2 baru lelap
tu pon asik jaga2 je
esoknye kat luar belum cerah lagi bamlom dah bangun
duk kejut orang tu orang ni,
didi pulak subuh2 tu baru balik dari rewang
dia tido kejap laaa, penat katanye..

lepak kat umah atuk la pagi tu kejap
makan kenyang2, tido puas2 pukul 11 baru bersiap nak pegi kenduri
dekat aje sayong ngan sibol tu dalam 15 menit aje
sampai sana, terus menghala ke dapor tempat masak2
carik mak ayah dan carik air, hauss sangat dah
kat dapo makcik2 sedang siapkan juadah untuk santapan pengantin
dapatla merasaaa, semua sedap lauk2 dia

untungg dapat mak mertua kepala rewang, kehkehkeh
 
gambar pengantin jangan ditanya memang nan haddo
kenal pon tidak kejadah pulak aku nak bergambar ngan pengantin kan?
 
tengahari tu nasik tak cukup kene masak lagi
so en harry tolong la mana yang patut
bini dia pergi bentang tikar makan tembikai ngan bamlom dalam hutan
pastu baring2, denganbadan lekit panas peluh
dah rimas nau dah badan,
dah tak tahan sangat dah nak balik
bamlom pulak entah kali keberapa nyamuk gigit badan dia
habis merah sana sini, pastu duk merengek2 ngan mommy
mommy pon dah tahan jugak, penat tak cukup tido semua ade
paksa en harry suruh cepat2 balik
sebelom balik tu mak kenalkan menantu2 lama dia pada adik beradik FIL, maleww ai tau!!
ramai juge adik beradik ayah  rupenye
ada yang tak pernah jumpe lagi, hmmm

4.30 baru gerak balik pasir gudang
kul 5.30 sampai, mandi, pastu tido jap, tak tidoo pon, layankan budak kecik tu jee
kul 6 lebih2 kawan en harry datang bawak beby kecik
bamlom baling kotak cd atas dahi baby, aduuyaii, kesiannnn
meraung2 baby tu, mommy rasa tobat dia tanak datang umah kite lagi
huhuhuhu, ape la bamlom ni
nanti kalau dapat adik selalu la nak buli adik ye!!
ok, tu je ceritera hahad
byeee, see ya..


p/s, semalam dia hantuk kepala dia kat bibir mommy, bengkak bibi mommy hari ni bergoyang gigi rasanya, tahan sakit sampai keluar air mathe..huhu
pastu malam sikit dia terbang atas didi dia pulak
bibir dia pulak yang berdarah, hari ni mulut bengkak juge.. huhuhuhuhu

 
 
 



 

 
 


1 ulasan:

Ummu Muhammad berkata...

sedapnye tgk badan bamlom..same sedap dgn danial..rase mcm nak gigit2 je..

p/s: same2..teringat orang dkeat ;)