Ahad, 11 Mac 2012

BERJALAN JALAN DI TAMAN!

Assalamualaikum dan salam sejahtera
selamat hari senin, ade sesape yang mengalami monday blues tak?
takmo muram2 dan malas2 nanti lari rezekiiii.. heee
 
minggu lepas hari jumaat mommy amik cuti
nak jaga bamlom yang sedikit demam
panasnye sikit aje, tapi dia merengek2 dan mommy kesian pulak tengok dia yang macam tak puas nak bermanja
setelah dipikir2 mommy pon jarang amik cuti emergensy, ape salahnya kan?? sekali sekala sementara boleh ni.. hehehhe
so, mommy minta didi tolong applykan cuti, nasib baik diluluskan...
 
pagi mangon kul 10 dan menjalan tugas memasak seperti biasa,
bamlom belom bangon lagi, so bolehlah mommy masak dengan aman
tanpa dia menyepahkan bekas bawang/ keluarkan pinggan mangkok dari rak pinggan
kalau takkk, hazabbbb...
 
 
mommy dah siap menyapu dan jemur kain baju, baru dia jaga
merengek2, nak berdukong, mommy layankan aje lah, anak sorang mucuk2 khensss..
suapkan dia makan, bagi ubat, mandikan kasik wangii  lepas tu nak tido lagi
mommy tunggu zuhur jap, baru sama2 berulit mimpi ngan dia
didi balik nak makan tu baru kami terjaga..
bamlom masa ni badannya dah sejuk dah
aktif macam biasa..


lepas tu layan cerita hindustan jap, 
cerita bodyguard, abang salman khan ngan kak kareena kapoor berlakon
sedap la jugaksss, dah habis hindustani tu, suapkan bamlom makan sekali lagi, asar, dan terus ke taman
suke bebEnaulah dia boleh jalan
taknak orang pimpin dah nak jalan sendiri2 sambil berlari2
dah sampai taman tu dia punya teruja macam orang baru keluar gua!!
nak nak lagi bila dia tengok abang2 duk berkejaran bermain,
sibuk jugak nak main sama2,
oii, awak tu kecik lagi, sekali orang langgar je jatuh tergolek dogg okk...

duduk kat situ sekejap aje, tak sampai sejam pon,
didi datang panggil2 dia pon dia babaikan aje, hahaha
bengang je didi,
ingat nak temankan dia kat taman lama sikit lah
tapi memandangkan abang2 darjah 1 darjah 2 cakap bukan2
segala binatang dalam hutan disebutnya,
terbantut hasrat mommy, moh ler kite balik nak, len kali kite datang lagi ye

ok babainess..



1 ulasan:

Mala Entily berkata...

wahh...terus hilang demam kalo gi taman....anak sya pun demam juga, musim org demam kot..:)