Sabtu, 24 Disember 2011

SEMAKIN PETAH!!

budak yang semakin petah tu tak lain tak bukan melainkan bamlom
pagi tadi masak lemak udang ngan nenas
suapkan dia, kemain sukee
dah lama tak makan agaknye,
pantang lambat disuap mulutnya asik 'nakk nakk nakkk'
oh pandai pulak cakap nakkk tu, sape yang ngajor tuh???
 bila makan nampak bird tangan tunjuk2 bird
pastu mulut dia cakap2 dan tegur2 bird dalam bahasa dia

malam tadi pualk bawak pegi belanja, letak dia dalam troly
dah siap belanja masa nak bayar tuh,
dia nampak ada abang besar sikit dari dia, berdiri kat sebelah troly
teruss kuit2 ajak berbual
amboii, kemain peramah ko ye nak??
bagus la tuh, kan tak baik sombong2...

semalam semalamnya,
mommy nak masuk toilet mandi, pastu dia pun nak ngikut jugak
pujuk dengan susu takmo, dengan menan jugak puyaoooo
 mommy suruh pegi carik didi kat luar tengok dah balik ke belom
nanti boleh naik boom boom(motor)
ewahh laju pulak dia merangkak berjalan cari didi
mulutnya pulak dukk didiiii, didiiiii,
bijak sungguh la bamlom nih!!!

kalau nampak talipon amik letak kat telinga dia, 
sambil cakap2, oh dia dah tau fungsi talipon tuh
nampak kasut amik nak pakai kat kaki,
mommy bangga sangat dalam umur bamlom yang tak sampai setahun dia dah pandai dan tahu macam2..
mak mana yang tak bahagia??

tu konon2 duk naik kereta la tu/ basikal mungkin
bamlom nak basikalkah??
insyaallah ulangtahun bamlom ni mommy didi hadiahkan beskal
sebab bamlom selalu jadi anak yang baik dan soleh buat kami,
selalu buat kami bahagia dan tertawa
penghibur dikala kami balik kerja
betullah orang kata, bila kerja penat2
balik tengok muka anak, mesti hilang rasa penat tuh..
besarnya nikmat bergelar ibu bapa.....



4 ulasan:

Mama Likha berkata...

hehehe bijak bamlom

Ummu Ukasyah berkata...

hehe.. seronok kan tengok perkembangan anak.. pandai itu ini.. sentiasa buat kite tersenyum.. nak marah pun tak jadi tengok keletah anak..

bijaknya bamlom..

myamyza berkata...

@ mama likha, malikha pun bijakk juga, budak2 sekarang, semua bijak2.. hehe

myamyza berkata...

@ummu ukasyah

tulah, selalu juga berangin dengan dia, tapi bila dia senyum dan gelak tak jadi nakmarah.. haih..