Ahad, 14 Ogos 2011

aktiviti berfaedah dihari minggu!!wakakakaka

assalamualaikum dan selamat berisnin
hmm, korang suke isnin tak?? 
saya suke je hari ape2 pun asalkan ada kerja,
tapi saya paling suka hari ahad,
sebab bila tiba  hari ahad, saya buleh buat xtvt yang berpekdah untuk diri sendiri
hik hik hik

semalam adalah masa yang berkuali bersama anak kesayangan
masing2 bangun tidur pukul 11.00
lepas mandikan dia, bagi makan, nyusu, main2 dan makan sampah+habuk
dia tido, saya pun join 14 kaki la kannn..
kehlas anak akak tido, menonggeng je manjang,
kalau diubah beliau akan menyentap!!
biorkan je laaa...


dia tido dalam sejam je, pastu bangun lagi nak susu,
mommy layan je la, lepas nyusu tu tido lagi,
mommy pun ambik kesempatan la, menemannnnnn
siap mimpi2 lagi kereta kene curi, hahahahaha
tak logik gile mimpi disiang hari, entah ape la mengarut...
pukul 6 baru en harry kejut ajak ke pasar ramadhan
kebetulan saya ABC dah 2-3 hari
so memang semangat la pegi cari makan.. hihihi
walaupun saya ABC tapi saya tetap berfeeling puasa tau!
tapi lepas balik pasar ramadhan tu saya dulu la Allah humma lakasumna, wabika amanna, waala rizkika aftorna, birohmatikaya arhamarrahimin, aminnn dan ngaappp..
hikhikhikhik...

melayan budak kecik tengok album gambar dia,
dia bukan tengok tapi dia makan sambil menghempas album tu..
savorrr je laaa

nampak kamera, eksaited, posing terus sambil tersengih2..
bijak sungguh la bamlom nih!!

lepas tu melipat kain yang macam gunung tu kan,
berejam nak lipat pun, sebab bamlom asik sepahkan balik yang saya lipat
lepas tu duduk meniarap atas kain2 yang belum lipat
sabarr lagi mommy.. hmmmm

kalau agah2 dia baru la tak mengacau..
dah 8 bulan tapi gigi belum tumbuh sebatang pon lagi
saya rasa2 kat gusi dia tapi takde rasa pasir2 pong!!
bila gigimu mahu tumbuh wahai anak???
lepas tu, masak untuk sahur dan sebelum pukul 11 tido lagi
jadi aktiviti berpekdah saya semalam adalah TIDOR.. TIDOR.. DAN TIDORRR..
oh sangaat berpekdah kann???
bukan senang tau nak tido puas2 seperti zaman bujang dulu2.. huhuhuhu

hmmm.. sekarang hujan sedang melebat, sejukk dan mengantuk
walaupun saya dah tido kaw2 semalam... ah nak tido lah... baiiiiii
sehingga saya update lagi...


5 ulasan:

mijahamiza berkata...

waa comey ny beby anyonyonyo.. kem salam beby cakap kat die smge cpt besar :)

RynaHakimi berkata...

Tido itu nikmat..hehehe :)

myamyza berkata...

@wanhamiza.. tq.. okies, akan disampaikan!!

myamyza berkata...

@ryna.. memang nikmat..sampai mimpi2..hahahah

@LeenShamsh berkata...

hensemlah abglom..danial, abg long n muhammad boleh jadi team sebab bermuke lembut..hehe..

p/s: cantik sungguh rambut die tumbuh tak cukur bantal pun..

abglom dapat kaki dulu kot mummy..nak main kejar2 dgn mummy..hehe