Isnin, 15 Ogos 2011

juadah berbuka semalam

dah agak lama tak tepek entry makanan
memandang kan semalam saya berbuka dengan menu yang agak spesiel
so nak share disini
 
 
itu dia stew kambing
sangat sedap uolsss
 en harry yang tak makan kambing sebelum ni
makan molek molek ado..
tapi lepas tu kepalanya cinoneng dan feeling fengsan kepanasan hingga kepagi
tapi ok la dia dah belajar makan
nampaknye kene beli selalu ni!!
memang licin dan terbaik!! satu ketul tu rm3.. memang puas hati..
 
 stew kambing tu makan ngan nasi arab nih
fuhhh... sedap jugak, nasi arab ayam ni rm8, kalau kambing rm10
hari tu dah beli sekali, ni beli sekali lagi, kualiti nasi tetap sama..
terbaheekkkkk

en harry beli ayam ni sebagai menu untuk diratah
sambal dia tu.... mabelesss
manis masin pedas semua cukup
tak menyesal la beli
satu ketul tu rm5.00
 
laksam ni untuk bamlom
bujang tu makan habis 5 ketul
banyak jugak la untuk budak secoit tu
selebihnya mommy yang bedal
sedapp jugak, sama dengan saya buat kuahnya tuh..
semalam memang kami puas hati la beli walaupun agak mahal..

dan yang ini

rendang daging hitam made home
saya buat untuk makan sahur
rasa semua cukup tapi terlebih pedas
hinggakan saya yang hantu pedas ni berdesing telinga
en harry yang tak celik mate masa nak makan tu, bila makan je rendang ni
teruss nak terkeluar bijik mata dia
hakhakhakhak, pastu dedua mengalir air mate sambil menahan telinga yang berdesing
pheww... 
nak buka petang ni nampaknye kene beli lagi...
rendang daging tu belen banyak lagi, tapi masing2 surrender!!
tapi saya tetap akan makan..
tak baik kan membazir... heheh..








2 ulasan:

wahida berkata...

mengekek aku baca ko tulis laki ko nak terkeluar bijik mata mkn rendang ko tu...
kahkah...
lawak jugak ko ni...

myamyza berkata...

memang begitu reaksinya kak, hahahaha