Rabu, 13 Julai 2011

misteri akhirnya terbongkar!!

ini bukan misteri nusantara ye
ini adalah misteri kehilangan botol susu abang long
seingat saya saya beli banyak botol susu dia
tapi lepas satu2 hilang
dan botol tu hilang apabila masih ada baki susu dalam tu
sehingga semalam botol susu abang long yang 7 biji tinggal 2..
1 kat rumah pengasuh 2 lagi pakai so 4 lagi hilang tak tahu kemana
yang tinggal 2 semalam tu, sebelum kerja saya buat susu bagi abang long minum
lepas tu memang tinggal je tanpa di basuh
balik kerja malam tadi cari2 x jumpa, confirm lesap
hantu ke yang amik?? ke cik siti wan kembang??
semalam saya dah agak sentap, kalau dah tinggal satu botol susunya
kan susah nak bangun cuci botol malam2..
so saya cakap2 ngan en harry nak beli baru
en harry kate ade tu, nanti abang cari...
cari kat dapur takde, bawah lemari takde, bawah mesin basuh takde, 
dalam bilik air dan bilik pun semua takde
lepas tu en harry belek bawah sofa, takde jugak...
and then dia angkat sofa, nampak ada lobang pada kain bawah sofa tu..




dannnnn...
...
...
...
...
...
...
...
...
tu ada kat situ dua...
satu lagi jumpe kat sofa yang satu tu...
dan kesemuanya puting dan non hado..
 


botol susu semua dalam kondisi yang elok lagi..
cuma putingnya je yang rosak
nak buang sayang, saya rendam, dan basuh bersih2 dan rebus selama 1 jam
saya rasa boleh pakai balik,
tinggal beli puting je...
siapa punya kerja agaknya ye???
adakah beliau???


ye tak syak lagi memang beliau yang celak* ni lah punya kerja
 en harry dan2 tu cakap lepas ni kalau dapat CIK SITI TU, dia nak bunuh je...
masalahnye berani ke ko?? haa?? haa??
hahahahhahaha


5 ulasan:

ummu muhammad berkata...

hahahah..bertuah punye cik ti..ambek botol susu abg long wat main cak2 pulak..kelakalah entry ni..bagi 5 bintang! ;D

wahida berkata...

aku paling tak suka kalau ada tikus dlm umah...ko kena cari jln hapuskan cik siti tu...dia boleh bawak penyakit tau!!

puan nina berkata...

aiyokkk..jahatnya cik ti!

myamyza berkata...

@ummu muhammad.. tu la kite cari2 merate rumah x jumpe, rupenya dia sembunyikan kat dalan tu.. baek kan dia?? huhu

myamyza berkata...

@kak wahida, kite pun tak suke la kak, bau dia bacing giler.. kalau dapat memang kite pegi buang jauh2..

@puannina...beliau memang jahat lagi cilakak..