Isnin, 18 Julai 2011

makan durian lagi dan sadis!!!!

hmmm..kita cerita hal makan dulu,
yang sadis tu kendian la...
balik keje semalam berdesum ke kipmart...
eh, macamlah takde tempat lain kau nak pegi kan...
tapi memang seronok pegi kipmart ni, lauk pauk dan sayuran beracun  memang super murah..
save la kan.. pastu buah2 dia pun memang murah juga,
sekarang ni musim deghoyan, so diorang fit harga la...
sapa yang jual durian yang paling murah....
0.50 sebiji ada, 1.00 sebiji ade, 6 biji rm8, 3 biji rm10..
macam2 jenis.. sampai sana memang dah blurr nak beli yang mana satu...
tapi en harry tak blurr..
dia beli yang 6 biji seploh hengget...ok la kan.. isinya manis dan tak muak...
sampai en harry kate, diorang ni peram durian pakai gula ke??
over ko nokssss


 
haha, tunjuk kulit je...
saya cakap en harry masa durian murah ni la kita nak makan sampai muntah pun
nanti kalau dah mahal kurang mampu pulak.. tu yang dia layan je tu...
heheh...
ini pula ikan gelama,
kakak ila yang kasik.. suami dia yang pancing..
belum masak lagi pun
en harry malas nak siang, saya memang tak tahu siang ikan besar
nanti jadi telur hancur la kalau suruh saya siang...hahahaha..
bab ini memang tak boleh nak berlagak..
tak tahu lagi nak masak ape, kakak cakap masak lemak cili api pon sodap!
tapi saya rasa nak masak 3 rasa.. ah ikan tu kan besar
buleh masak macam2 kan...

budak ini yang BIKIN SADIS hari ni...
tadi dah lepas bagi dia makan, dan mandikan dia,
masuk buai la la sebab dia dah melalak nak tido...
dia dah tido tu tetibe perut saya ni sakit pulak memaksa ke toilet...
 senang enak membuang, tetibe bunyi ekkk.. ekkk.. mi..
dia panggil saya.. saya melaung dari dalam toilet tu kate abang long duk diam2
mommy belum siap ni...
kejap lagi bunyi debukan kuat beserta raungan hebat dia
sah jatuh buai, saya ni bedebar gila toksah cakap la...
cepat2 tengok dia, memang dah terguling kat bawah...
amik dukong2 taknak senyap... memang sakit sangat la tu...
saya dah tak tahu nak buat ape.. tapi benda yang kita tak jangka nak buat macam mana kan..
nangis sampai takde suare, daddy dia balik amik bawak naik motor baru senyap...
tapi sedih nye lah tengok air muka dia tadi...
pipinye merah, mungkin terhempas pipi kot kat lantai simen
check badan dia tak ade merah kat mana2 pun
saya terpaksa kerja jugak, bos saya tu bukan senang2 nak kasi cuti
tapi dah pesan ngan ibu dia tadi, kalau dia nangis/ muntah suruh cepat2 talipon...
tapi hingga ke jam ni, ibu dia belum talipon maknenye takde ape la tu...
susahnye lah jaga budak tengah malasak sorang2,
penatnyelah rasa! sakit pinggang, sakit belakang, tak cukup tidur!
en harry!! maid pehlis!!(hahahha ada hati tu nak pakai maid, nak bayar pakai daun ke??)




10 ulasan:

Huda berkata...

mmg sedap makan doyan ni :)

wahida berkata...

nok, lain kali kalau jatuh lagi cenggitu, cepat2 usap kat tmpt jatuh tu bacakan selawat dan terus bg minum air kosong tau...

kalau nampak dia tak aktif atau muntah, cepat bawak dia gi spital ye..

sian abang long...

puan nina berkata...

skrg durian dah murah2 kan..

aiyark...sile letak toto bawah buai..

kayzie berkata...

la kesian dia ek..myza letak toto la bawah buai dia..in case dia terjun dapat la mendarat di tempat yg lembut sket kan..hehe..tp tatau la kalo tak berkesan coz faris tak tdo buai

myamyza berkata...

@huda.. tak syak lagi memang sedap.. heee

myamyza berkata...

@kak wahida.. tak nampak kak dia jatuh kene kat tempat mana, satu badan kite usap.. nasib baik masa gelabah2 tadi terus bagi minum air kosong.. alhamdulillah tadi masa rehat gi tengok dia aktif macam biasa dan takde muntah2.. nampak motor je menggeletis.. huhu

myamyza berkata...

@puannina..memang murah baik gi beli cepat2 danmakan sampai muntah juga... kalau tak nanti menyesal! haha

td memang dah ada toto bawah tu, tapi kite ngalihkan sbb nak mensapu..

myamyza berkata...

@kayzie.. memang letak toto sebelum tu, tapi ngalihklan sebab nak menyapu, nak ook tu lupe nak letak balik.. kalau letak toto kat bawah tu kurang sikit sakit dia kot..

NzA berkata...

nasib baik akak xsuka durian...hi

kesiannya baby...patutnya lepas jatuh terus bagi minum air masak..moga xde apa2..kalau muntah cpt2 ye bawa spital....

myamyza berkata...

@cikgu nza.. rugi la kak sedap doyan ni!..

memang dah bagi air masak tadi.. tak ade ape la tu.. diakan hero kite yang lasak.. hihi