Isnin, 25 Julai 2011

hasil yang berjaya dibawa pulang!

hmmm.. sekarang musim buah,
rambutan kat rumah MIL baru masak
dapatla merasa sebelum bulan puasa kan?
dan ini hasil yang berjaya dirembat  diambil
 
pokok kunyit, 
lepas ni nak buat rendang senang la,
petik aje...
hehehehehe

cekur dan sawi
daun cekur sedap buat ape ye??
biasa saya cicah budu je...

cili api buat stok sepanjang bulan ramadhan,
sampai ke bulan ramadhan tu??
saya ni kalau makan cili sama dengan makan nasik!
haibat tak???

daun kucai,
dah selamat petik pagi tadi buat goreng dengan ikan masak sesuka hati
wakakakaka
tapi en harry kate esok masak lagi sama dengan hari ni!
 
eh, mana gambar rambutannya???tungguuuu.. haha
haaa, ambik kau, dengan bekas2 sekali diambilnyaa,
mak yang kasi ye, pokok sawi tu khas buat cucu dia,
stok buat bubur! kami tak nak beli kat kedai, sayurannya banyak racun
so, mak dengan baik hatinya tolong tanamkan kasi bawak balik!
sayang atuk mak lebih la...

semalam buat keputusan last minit nak ke simpang renggam..
en harry nak amik motor yang dibelinya dengan harga rm100 tu
kebetulan pinjam pick up tauke,
tu yang terus pegi je, nak tunggu pegi lain kali bila pulak kan???
bayangkan pukul 6 masih kat lok heng lagi,
tapi ikut highway kejap je, 45 menit sampai umah,
angkut barang2 semua bawak masuk, lepas maghrib baru gerak
tu pun singgah senai dulu kejap!
9.30 malam dah sampai kampung sahari, simpang renggam..
dalam sejam juga kat sana,
settle semua baru balik
tapi kat sana lagi muay buah- buahan
balik tu banyak bawak buah freee...

haaa, penuh meja buah rambutan, 
durian tu dah tinggal separuh sebab balik tu terus kerjakan 5-6 bijik ngan en.harry
durian kecik2 aje,  tapi isi dia memang terbaheekkk la...
duku langsat pun ade, tapi tak lebu sangat la
so, sesapa yang terasa nak makan buah2 tu sila datang rumah saya
jangan malu dan segan ye! hikhikhik
ngam2 pukul 12 baru sampai umah,
tapi saya tidur pukul 1.30 bereskan rumah dan kain baju sambil bedal deghoyan
hari ni penat dan mengantuk, letihnyalah badan!!

ok daaaaaaaaaaaaaaaa...
 


5 ulasan:

ummu muhammad berkata...

wahhh trbaekkk!!! sukenye tgk sayur-sayuran gemok2!

wahida berkata...

aku pun hantu cili padi noks...

myamyza berkata...

@ummu muhammad, kite pon suke, hari2 siram 2x sehari pulak tu.. heheh

myamyza berkata...

@kak wahida, jangan kite kene buasir udoh la yea..

puan nina berkata...

suke durian..tapi tak larat makan banyak2..sebiji cukuplah hilangkan rasa nak makan tu..hehe

rambutan adelah sedap =D