Isnin, 30 Mei 2011

persiapan di saat akhir

balaik kerja malam tadi dah start mengemas barang2 yang perlu dibawa balik
kemas 1 beg baju untuk abang long
1 beg baju juga untuk saya dan en. harry
kemas baju2 babyborn abang long yang dah tak muat, barut perut, sarung kaki dan tangan
untuk dibagi kepada sepupu  baru beliau!(belum keluar pon lagik)
lepas tu lipat kain baju, basuh baju2 kotor
bereskan dapur, cuci periuk belanga, sapu lantai, dan  kemas bilik
saya ni kalau nak bercuti tak suke biarkan rumah sepah2..
sebelum pergi mane2 mesti kemaskan rumah dulu
bila rumah dah bersih dan kemas baru mood tak swing.. hehehe
yelah.. nanti bila balik sini rumah dah kemas tak la penat sangat nanti...
balik malam nanti hanya masukkan barang2 dalam bonet je!
so besok lepas subuh kami akan bertolak dari sini
perjalanan diawal pagi selalunye lebih tenang dan kurang mengantuk
harap abang long bagi kerjasama sepenuhnya lah menempuhi perjalanan jauh tu nanti
doakan kami selamat sampai dan selamat kembali ye kawan2...

hari ni saya tak masak sbb malas nak mengotorkan periuk belanga yg dah disiap cuci malam tadi
pagi2 en harry tapaukan nasi ayam untuk saya.. not bad la
lepas tu tidorkan abang long dalam buai..
saya gosok baju2 yang nak dipakai esok...
hari ni datang kerja sebenarnye gedik nak pakai shawl..
tapi hampir sepuluh minit saya belit2 shawl tak menjadik.. mencik betol!!
last2 pakai tudung plain la jawabnye.. 
shawl tu saya ronyok2kan dan lempar lelaju lam bakul tanda sakit hati... eeeeeeeeeiii.. gewwam2
saya tengok kat you tube senang gile diorang belit shawl tu sana sini
kejap je menjadik.. tangan simpul biawak agaknye saya ni!!

abang long pulak tido tak sampai berapa menit..
elok saya habis gosok baju je dia pun bangun..
lambat ambik sikit bangun sendiri nak turun buai.. nasib baik saya cepat dari dia!
naseb baek dia jage dan nanges..
kalau dia dah jatuh buai baru nangis(naduzubillah).. saya pulak yang nanges tak ade lagu...
lepas tu bagi susu
 

minum nye tak asik tengok saya pakai shawl tak menjadik..
hahahhahaha...
bamlom bamlom...
semalam daddy dia dah beli penggigit lembut(apenamabetuldiasayataktau)
beli kat anakku.. oh memang super lembut...
duk asik geget tu je lah semalam...
 
 
lepas tu saya bagi gripe water..
malam tadi bolehlah kami tidur dengan aman...
saya je yang tidur tak aman..
sbb malam tadi mintak tolong en harry urut..
 sekali dia letak minyak panas banyak gile kat badan saya..
memang panas.. macam kene pijar cili dah kekdahnye...
tak ikhlas betul dia tu kan???????????
takpe2 akan kubalasss....(berdendam kateee)
huar huar huar

p/s esok saya akan stat bercuti.. so entri sehingga 5hb adelah auto publish!
sebarang komen akan dibalas bila saya dah naik kerja nanti.. insyaallah..
kalau ade kawan2 yang nak follow(ade ke??) jangan lupe tinggalkan jejak!
nanti kite jejak kamu balik ye..tq



1 ulasan:

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

slmt bercuti yer kak..

jgn lupe cube tutor yg baru itu ea..