Ahad, 8 Mei 2011

perbezaan suami(en harry) dan isteri(sayalah tuuuu)

kali ni nak menggedik menulis perbezaan antara suami isteri diatas
 
jam 6.00-6.30 pagi: dua2 bangun semayang subuh berjemaah tapi saya yang selalu kejutkan dia
en harry bab bangun pagi memang liat ya hamatttt...
 
9.00 pagi: saya bangun nak sediakan Barang2 nak masak
tapi en harry tidur lagi@layan anak kalau anak dah bangon
 
10.00 pagi: saya dah siap masak dan sapu lantai dan ingatkan en harry suruh mandi  dan pegi kerja
en harry mandi sementara saya amik anak untuk dimandikan

10.30 pagi: dah siap mandikan abang long... buat susu dan tidokan dia...
en harry dah pegi kerja

11.00 pagi makan dan join abang long tido kalau ngantuk(hehe).. siapkan bekal en harry....
en harry balik kejap amik bekal yang isteri kesayangan..ke?? masakkan..
11.40pagi: mandi dan bersiap untuk pegi kerja sambil berperang ngan abang long yang dah bangun tu
cepat2 mandi pakai baju kalau dia tak nanges bolehlah feeling pakai krim muke ke lipstik ke tebalkan bedak siikit ke..kehkehkeh.. tapi kalau dia nanges tangan dukung dia sebelah dan pakai bedak nipis2 ala kadar je..
kesiannn....nasib baik muke i licin micim tak ade jerawat atau parut...
so dengan senang hatinye tak payah mak touch up tebal tebal
(wah puji diri sendiri nampak... )

12.00 masukkan barang2 dalam kereta dan hantar abang long umah ibu dia.. saya kerjalah....
biasa sampai opis dlm pukul 12.10 gitu
asik lambat je masuk keje... mengalahkan boss..

kul 3 petang balik makan..
saya siapkan makanan sementara en harry bagi makanan ikan @ pun dia duk depan tv
tunggu bininya hidang nasik... dia tolong ambil air je!!
siap makan solat dan rehat sekejap...kul 4 datang kerja balik

pukul 9 malam balik kerja  amik abang long, beli lauk nak masak besok
balik tidokan abang long kejap
tengok tv kalau ade cerita best...
en harry pulak balik tengok tv kalau ade kain dia tolong basuhkan/ jemur..
kalau nak mop lantai pun dia yang buat tapi seminggu sekali la...

kul 11 malam kalau abang long dah tido baru proses lauk yang dibeli tadi
ikan/ ayam disiang sayur dipotong ,masak air untuk rendam botol susu, 
basuh pinggan mangkok yang makan tengahari tadi,
kalau lapar masak!! en harry ditugaskan untuk membuat air teh..
kaw tau air teh yang dia buat...

dah siap masak, makan, basuh sekali lagi pinggan mangkok kuali periuk belanga
masukkan air panas dalam bekas air panas bang long,
sediakan pampers, dan angkat abang long dari buai untuk tido dalam bilik
saya bersihkan badan, solat isyak dan bersedia untuk tidur....
 
begitulah rutin sehari hari... walau pun saya yang buat lebih kerja rumah tapi saya puas sebab dapat bakar banyak kalori..ade makne tuuuuuu...kehkehkeh(ikhlas tau)
begitulah suami isteri.. saling melengkapi antara satu sama lain..
 
selamat hari ibu kepada ibu2 diluar sana..
tak ada kene mengena ngan entri ni ye saje je nak nak ucapkan happy mothers days special damn much to my mom and my mother in law!!!
 
saya hadiahkan kek untuk diri saya sendiri
kahkahkahkah

kek ni saya copy tanpe kebenaran tuan blog cik permata
tapi takpe sebab dia sepupu saya mesti dia halalkan...
wakakakaka

tak ade hadiah pong sempena hari ibu semalam..
en harry ade tanye nak kek tak?? saya bilang tak payah nak membazir
i dun like cake!! beli sape nak makan setakat kami 3 orang je....
tapi saya menagih hadiah lain...
belum dibeli lagi....tak tahu nak ape sebenarnya...
mungkin buku la untuk menambahkan koleksi saya.....
itu je untuk update hari ni
petang2 kang kalau idea mari lagik saya post lagik...



..
 



4 ulasan:

Liyana berkata...

mcm lg byk keje dah jadi ibu ni, boleh bikin pengsan ni.. hihi

terbaek kak! cayok bakar kalori lagi :)

myamyza berkata...

penat dek!! dari pagi sampai malam tak berenti.. tapi akak lagi tabek spring pada surirumah sepenuh masa.. keje diorang lagi tak pernah habes...sebab kalau macam akak ni keje ofis tak de la buat keje sangat.. so datang keje boleh relaks..ari tu jadi surirumah sepenuh masa 3 hari.. ya ALLAH penatnya...

@LeenShamsh berkata...

tarbaekkk! ;)

myamyza berkata...

saye memang baek.. hikhikhik( gelak sambil tutup mulut kekonon sopan)