Isnin, 9 Mei 2011

9 cara cepat kurus tanpa perlu bersenam...

mesti korang yang malas bersenam tapi yang nak cepat kurus
terbeliak biji mate bace tajuk ni kan?? 
wahahahahaha...
nak kurus tapi malas bersenam...
boleh ke?? mesti boleh lah..

jom tiru macam saya(ye ye ooo je kan??)ahaksss
1.berjalan cepat..
aktiviti ini boleh dilakukan seandainya anda mempunyai kaki!
tapi kalau anda ade kaki tapi mempunyai rasa malas yang tak boleh blah pun payah jugak!!
kalau duduk kat umah tu sambil memasak boleh je berjalan cepat...
satu saat ke sink satu saat ke peti sejuk, satu saat berlari keluar, semuanya buat dengan cepat cepat dan cepat!! macam tu jugak kalau pegi sopping cube berjalan cepat... agak2 kalau ke tempat barangan kosmetik.. promoter tu sempat tengok bayang ko je...kaki la cepat ye.. dengan begitu anda boleh membakar kalori sebanyak 120 kalori... jimat pun ye jugak sbb tak payah dengar promoter dok promote barang dia...
untung bukan!!!!

2.menaiki tangga...
setiap menit anda menaiki tangga anda boleh membakar sehingga 7 kalori...cube langkah 2-3 anak tangga untuk penghasilan yang lebih cepat.
wah cepat kurusla kalau macam ni...kalau ko mempunyai azam yang kuat tangga 99 tingkat selambe jee ko naik kan??rasa macam langkah 3 anak tangga je...hakhakhak..

3.urut
kalau anda sudah berkahwin boleh saling urut menguruti(ahem ahem)
urutan yang konsisten selama 1 jam dapat membakar 230 kalori...
hnsss hnsss hnsss(balik ni nak pakse en harry urut guwe 2 jam la..)
wakakakakaka...

4.memasak
macam saye yang rajin ni la..(belagak belagak belagak) jarang makan kat luar
so kite masak sendiri adelah lebih baik... menghabiskan mase dengan memasak dapat membakar 150 kalori...
kekerapan memasak sekarang kene ditingkatkan ke 4 kali sehari
150 kalori x4 =600 kalori... wihuuuuu...(tamak2)

5.tidur...
tidur yang cukup selama 7 jam sehari dapat membakar sehingga 200 .kalori...
jangan tidur tak bangun2 sudah la ye...
nanti jumpe dengan en malaikat munkar dan nakir pulak (mati itu pasti,!hidup.. insyaallah)


6.menari
yang ini saya tak buat kerana saya adelah malu
over la pulak nak malu di rumah sendiri
tapi jika anda gemar menari inilah peluang yang terbaik untuk bakar kalori anda.. 
1 jam menari boleh bakar sehingga 200 kalori taw!!
balik ni kene cari cd poco2 lah gayanye...

7.lompat tali 
alah dulu mase pendidikan jasmani cikgu selalu suruh main lompat tali ni kan.. takkan dah lupe kot??...dengan melompat tali selama 15 menit anda berjaya membakar sebanyak 70 kalori... ape lagik.. jom lompat apek lompat!!


8.berjalan dipejabat...
haaa yang ni saye suke... mengular namenye...satu hari agak2 5-6 kali saya jalan pusing kedai ni..
100 kalori saya bakar puan puan...dapat duit sambil menguruskan badan...
tak ke untung tu!! 

9. dan yang last sekali bermain dengan anak...
ini saye selalu buat.. anak saye tu selalu nak berdokong je kerjanya...
so dokong dia dari bilik menuju ke hall dan keluar ke laman..
keluarlah peluh yang menitis...30 menit bermain ngan anak dapat bakar kalori 222 tau!!
dengan ini tak payah krim slim, tak payah korset, tak payah pegi slim world la..

yang lain memang dah kurus... tapi perut yang jadi masalahnye sekarang!!
dia punye degil menjadi2...(nak kene tarik telinga budak perut ni)
gewammm... gwwammmmm...

p/s.. sumber adalah dari majalah wanita 06-12 mei 2011 ms 46.. tapi dah diolah sesuke hati oleh pemilik blog ini...terima kasih...






9 ulasan:

ummu muhammad berkata...

nampaknye hanye beberape je yg tersenarai..patut pun kaloriku tak berkurg..kehkeh!

myamyza berkata...

samelah... hikhikhik.. tapi kalau datang angin rajin tu terus ajak en harry pegi joging kat tasek!! kalori tu memang dah turun tapi balik joging bedal kfc pulak...kalori turun 200 je tapi tambah lagi 300 hahahaha...

wahida berkata...

part naik tangga tu susah la nak buat...hehe...saya kat umah pun kalau dah tertinggal barang kat tingkat atas mmg bercinta la nak gi naik amek barang tu balik...hehehe...

myamyza berkata...

rumah saya nasib baik tak ade tangga..
tapi rumah ade tangga adalah satu kelebihan!!..hahaha

ummu muhammad berkata...

hahaha..tepat sekali!

nurun berkata...

tq diatas tips yg berguna.

p/s: awak dari indonesia ke? sebab tulis 'menit'

selamat berkenalan

gerbert berkata...

jom cuba ini pulak
http://jomcepatkurus.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Oke lhh .. Nk try jugk

kedaivitaminfatimah berkata...

Perkongsian yang sangat menarik. hehee..