Khamis, 24 Mac 2011

ragam...custemer saye

ade satu kastemer
orang sarawak nak beli motor
mude lagi
pastu datang kedai macam dah bling2 la(mabuk)

kastemer itu:  kak motor ex5 ni muke berape??
aku:  bla bla bla bla (x blh tulis sini harga motor rahsia)
kastemer itu:  bulan berape??
aku:  130x24
kastemer itu:  kalau muke rm2k boleh?
aku:  boleh(terus kire bulanan kasi dia)
kastemer itu:  ok2 jadi
aku:  nak buat process sekarang?? slip gaji bawak??
kastemer itu:  ye kak terus keluarkan i/c slip gaji semua

pastu aku pun fotostat semua barang2 dia
kasi sign agreement semua
pastu aku tanye:  nak bayar berape dulu dik??
kastemer itu:  2k la
aku:  ok.. terus bukak resit 2k(semangat ni!)ok dah 2k mariii
kastemer itu:  kene bayar sekarang ke?
aku:  ye la habis nak bayar bila?
kastemer itu:  duit kat bank la kak
aku:  adoiii(lemah semangat)pegi amik la kejap saye tgu..
resit yang dah bukak tu aku kansel..

kastemer itu pun pegi la ke bank
dalam 1/2 jam datang balik

aku:  haa cane dapat?
kastemer itu:   dapat...
aku pun terus bukak lagi resit 2k 
pastu mintak ngan dia
dia cakap ape tau...
kak mesin boleh keluar seribu je
ahak ahak
kansell lagi sekali resit
ok2 esok amik motor ngan bayar lagi 1k la
dia pun ok
esoknyee datang bayar amik motor semua..
ok setel
pastu esok kepade esoknye(paham x ni)
dia datang lagi
kak rotex dah hilang la
aduyaiii
nape ilang??
dia cakap tatau letak dalam motor pastu ilang
x logik betulllll
penin palo den
naseb baik bende boleh settle
ok2 nanti saye settle kasi awak
sabooo je la...
haih..
walaupun penat
walaupun stress
walaupun kene tunggu lame
walaupun sakit kepale
walaupun sakit hati
walaupun kene maki ngan kastemer
walaupun kene marah ngan boss(kekadang laa)hehe
aku tetap nak jalankan 
tanggungjawab aku dengan sebaik mungkin
dengan seikhlas mungkin
dan moga rezeki yang aku dapat ni
diberkati ALLAH diredhai ALLAH
aminn

love
aku pekerja yang baik..hikhik




Tiada ulasan: