Khamis, 22 November 2012

RUTIN HARI HARIKU!

bermula jam 6.30 pagi
memang akan set jam untuk menunaikan solat subuh
kalo tak set jam memang kelaut la terlajak, dalam set jam tu pon, jam dekat 14 kali bunyi baru nak bangun, subuhku selalu menjadi 'subuh gajah'.. saya akan solat dulu, baru kejutkan en suami, pastu memang akan membongkang lagi sampai jam 9 pagi
kami tak sarapan pagi ye, bangun jam 9 sebab kene masak... untung la masuk keje jam 12 tengahari kan...

9-12 tengahari
1 jam akan digunakan untuk memasak, dan basuh peralatan2 yang digunakan untuk memasak, sesambil tu kalo ada kain baju kotor, terus masukkan dalam mesin basuh...
 bamlom senang je nak uruskan dia sekarang, pasang je cd boboi boy otometikli diam duduk depan tv, masak dengan aman, pastu suapkan dia makan, dia makan lama ok! setengah jam,
makan sambil bermain2, selalu pagi 1 senduk nasi dia makan sampai licin, bergantung lauk ape la mommy masak, kalo ada kuah laju la dia makan, kalo kuah kicap je lambat sikit la, kene ugut itu ini baru dia nak telan nasi tu! lepas tu saya pulak makan, biasanya saya makan siap ngam2 jam 11 pagi,, pastu sapu kemas rumah sikit, jemur kain kalo ade kain, pastu mandi bersiap nak kerja, hantarkan bamlom ke rumah pengasuh..


12-9 malam
di opis aka kedai.. selalunya tak banyak mana pon kerja, datang update payment, susun invoice, check r/t ins, dan tunggu kastemer datang, duduk je la pon sambil layan fb,, ade kastemer nak beli motor baru la nampak ada kerja sikit, ataupon kastemer nak beli helmet ke, baju hujan ke, plug ke, dan jadi cashier juga... kalo ada file2 yang perlu diclearkan baru sibuk sepanjang hari, 2-3 hari juga baru habis key in.. balik rehat jam 3.30-4.30.. masuk keje balik dan tunggu kastemer datang je sampai balik. ambil abang long kat umah pengasuh, pegi belanja barang dapor, kalo dah habis, topup sikit2 je lah, sebab kami biasanya belanja kaw2 hari ahad tu.

9.30-10.30 malam
en suami selalu rikues nak makan malam, lapo katenye,
musti nak hidangan berat, nasi goreng, mee goreng,lempeng, jemput2, megi, dan pisang goreng selalu menjadi menu makan malam.. kadang2 beli keropok lekor goreng kat umah, kalo en somi baru2 gaji selalu juga makan di luar, sebulan 2-3 kali la makan luar, selebihnya kepakaran memasak saya la yang menjadi hidangan santapan.. hahahahaha


10.30-11.30 
siapkan bahan2 nak masak besok, kopek bawang, dah siap beres didapor barulah join en suami menonton tv, sambil2 tu berbincang/mengadu/bergosip tentang apa saja.. suami bukan sekadar suami, beliau juga kawan baik saya, tempat saya mengadu, tempat saya bergosip, tempat saya bergantung itu ini, kami ni tak banyak masalah sebab saling memahami.. apa2 yang kami tak suke atau tak puas hati terus terang dan bercakap sejujurnya dan perbaiki diri masing2... saya memang jarang nak bergaduh ngan dia, walaupon saya suke membebel macam mak saya.. hahahahahahaha.. 
sambil main2 ngan bamlom, bamlom tido lambat tau,selalu saing2 kami tido
jam 12 tu mathe dia masih gagah


11.30-12 malam
mandi solat dan tido
begitulah rutin saya sebagai seorang isteri dan ibu yang bekerja
tahun depan nak jadi suri rUmah pulak lah...
#angan tak sudah# 
hahahahahahahaha

p/s bamlom dah tau berterima kasih sekarang.. bagi dia jajan dia cakap acehhh.. sukeeee..







Tiada ulasan: