Khamis, 19 Julai 2012

BAKAL PELAJAR CEMERLANG!

insyaallah jika diizinkan Allah
malam semalamnye bila mommy siap solat nampak dia tido bertemankan bukunya

sebelum bersolat memang pesan kat dia siap2
'bamlom mommy nak solat, bamlom duk diam2 baca buku ea"
dia angguk2 kepala sambil baring dan belek2 buku dia
tengok2 dah tertidur..
walaupon kadang2 time tengah aktif dia panjat belakang dan nak duduk atas riba time tahiyat tu..

bamlom ni memang seorang yang cepat belajar
dia dah boleh tiru bunyi2 kat buku tu kalo nampak binatang tersebut
kalu kucing dia nyiau2, kalo frog dia buat bunyi ok ok
ada sekali hari tu dia boleh sebut a to z ikut mommy dalam kereta,  dalam bahasa dia
tapi bunyinya seakan2 mommy sebut
terkagum dedi ko kejap, 'yang cerdiknya anak kite'..
'ye lah bang, bamlom ni memang pandai betol kan... '

pastu pampers dia memang dah amik sendiri,
bedak dan minyak untuk sapu kat perut pon.
memang super berdikari
dah tak takot coacroach ok!!
setiap apa yang kite cakapkan dia memang paham
suruh itu ini memang dah boleh harap dah.. dah besar dah anak mommy
kejap lagi nak masuk sekolah pulak,
bila ditanya, bamlom nak gi sekolah??
'nak!nak! sambil anggukkan kepala..
hmm, sayang dan rindu bamlom hingga ke syurga kerana Allah..

2 ulasan:

ArELeEz berkata...

comel bamlom tido. he3..

khairul berkata...

InsyaAllah