Selasa, 24 April 2012

KALAU DAH NAMANYA PEREMPUAN!! SETUJU TAKKKK??

tertarik dengan post ni kat fesbuk
"kisah rumit pasangan suami isteri"

(situasi 1)
Laki telefon,
Yang oii... Abang kat kedai mamak ni... Awak nak pesan apa-apa?
Bini jawab,
Tak mau bang, bini awak diet...
Laki pun balik rumah, goyang tangan tak beli apa-apa...
Sampai rumah, tengok bini tarik muka moncong macam cencorot
Siap majuk-majuk... Lari tidur bilik sebelah....
Bila laki tanya balik,
Kan tadi awak yang tak mau pesan apa-apa yang oiii....
Bini jawab,
memangla orang kata tak mau apa-apa...
Tapi belikan jer la apa-apa....
Kalau abang beli apa-apa kita makan jerrr....
Eh, bini aku ni... Yang mana satu ni?

(situasi 2)
Laki telefon bini,
Petang ni awak nak masak apa Yang?
Bini jawab,
Alaaahhh.... Hari-hari kena masak, penatlah bang!
Balik kerja ni Abang makan siap-siaplah
Laki pon, balik kerja.. Singgah kedai mamak
Tibai nasik beriyani kari kamben baekk punya.
Sampai umah, sendawa bau kamben...
Tiba-tiba... Bini jerit panggil suh makan!
Bang, bini awak masak sambal tumis petai, sama sup ayam,
Sama telur bistik, sama ayam goreng kunyit. Jom makan!!
Si laki terkulat-kulat pandang makanan penuh satu meja,
Sedangkan perut dia dah senak, penuh dengan kamben!
Merajuk lagiiii... Tido bilik sebelah lagi.....!!
Yang, awak ni ada kecelaruan mental ke halusinasi nih?

(situasi 3)
Abangni, kalo dok umah asek sepah umah jerlah!
Bini abang penat tau nak kemas umah semedang
Awat abang tak kuar pi mancing ker... Pi main bola ke...
Pegilah! Pegilah! Saya nak rilek-rilek dgn budak-budak nih
Si laki punyala seronok weeiii....
Dan-dan bangun pi tukar baju, capai talipon, capai kunci keta...
Bila dah siap, kuar bilik...
Tengok hanak bini dah siap-siap pakai baju lawa...
Bangggg, bini awak sama hanak-hanak ikut awak eh?

(situasi 4)
Bang, ujung mingguni balik kampung nak?
Abang keja lah yang....
Abang hantar bini abang dgn hanak-hanak dah la bang,
Pastu abang balik la KL balik
Lepas dah hantar hanak bini balik Parit Buntaq,
Esoknya, laki pon start keta... Nak balik KL.
Baru sampai Taiping, talipon berbunyi... Bini dia talipon.
Abang bila nak balik ambik kitorang bang?

(situasi 5)
Abang ni asyik tengok tibi jer dari semalam tau
Abang tak kesian bini abang ker...
Dah kelupas-kelupas kulit jari tau.. Asik basuh kain jer
Abang tulungla lipat banjaran Himalaya dalam bilik rahsia tu bang...
Laki pon, dengan muka rebel.... Masuk bilik rahsia... Lipat kain
Sekali, bini masuk bilik nak usha line... Tetiba jer kena petir
plak..
Apa awak lipat kain mcm ni banggg?
Kenapa sudut kanan tak align dgn sudut kiri nih?
Kenapa kolar baju ni awak lipat ke dalam?
kenapa spender ni awak lipat tiga?
kenapa? kenapa? kenapa?
(situasi 6)
Nah hambik anak ni bang... pakaikan pampers, pakaikan baju...
bini abang nak mandikan hanak yang sorang lagi....
Nak bagi pakai baju mana ni Yang...? <--- laki tanya Alah abangni... kan baju anak ada 8 bakul tu... pakaikan jerlah baju mana-mana pon... bukan ada org nk tengok ponnn... Bila bini tengok, anak dah siap pakai baju.... Apa pesen baju abang bagi budak ni pakai bangggg! Apsal seluar kunin, tapi baju kaler merah? kalau orang tengok, nanti orang ingat anak kita sami ha... Kesian lelaki... alahaii.... p/s: hanya untuk hiburan semata-mata :) jgn pulak ade yg terase yee (admin ZonLawak) 

bila baca ni, rasa terkena juga
tapi memang betul bagi saya, ada situasi tertentu yang seakan terkena batang hidung
ye lah, perempuan kam, dulu masa kat sekolah cikgu2 kata kalo mak kite asik membebel je jangan dijawab, sebab itu adalah semulajadi, benda kecik pun jadi macam besar kan?
sekarang ni bila dah meningkat dewasa, menjadi isteri dan ibu, sikap membebel semulajadi tu memang tak dapat dikekang..
situasi 5 tu memang tak boleh blah, memang kene setepek kat hidung, wakakakakakaka


5 ulasan:

Ummu Muhammad berkata...

hhaha same no5 tu..ade je tak kene kan suami kite nih hahah..ayat tak faham abang dah biase dah..kejap nak itu kejap nak ini,..peninglah para suami hahah

myamyza berkata...

kalo baca balik macam kelakar kan? tapi kite kadang2 nak bermanja la kunun mintak tolong en suami lipat kain, tapi dia lipat x sama ngan kite lipat, last2 lipat sendiri jugakkk.. huhu

mama iris berkata...

hehe shud credit to makcikrehan.blogspot.com
she's the original writer to this entry.

myamyza berkata...

oh ye ke? baru masuk blog dia tadi, kelako.. haha

Mama Likha berkata...

haaahaha.. lwk..


tulah, ada tkena. kita nak sgt suami tlg, tp bila suami tlg.. ada saja yg tk kena di mata kita kan. pendek kata, mmg kita rasa tk sempurna bila org lain bt apa yg dh slalu jd rutin kite.. hurrmmm so smpi bila2 mmg susahlah kita huhuhu