Jumaat, 30 Disember 2011

CUTI EMERGENCY!!

salam all
semalam terpaksa amik cuti satu hati sebab bamlom sakit,
padahal mommy dah siap mandi dan pakai baju untuk keje
tengok keadaan dia yang merengek macam tu
tak sampai hati pulak
masa daddy balik nak amik tu bg tahu dia perlu ke mommy keje hari ni?
bamlom celah kelangkang dia melecet
berak sejam sekali pulak tuh
time nak basuh dia punya meraung, tak sampai hati nak dengar
daddy cakap amik cuti je lah, jaga bamlom
yang lain2 tu dia yang akan uruskan
so daddy yang tolong mintakkan cuti dan bg tahu babysitter yang bamlom tak hantar kat umah dia semalam.

kat umah mommy tak pakaikan dia pampers pun
biarkan dia telanjang bulat macam tu je
biar cepat kering
drapolene cream dah habis,
letak tepung ubi tak jalan
biasa pakai tepung ubi ok cantik je kulit dia
tak tahu la nak cakap,
tak sesuai pampers atau pun babysitter lambat tukar pampes
haihhh,, bersangka baik je lah... 
memula tuh pakaikan lampin macam ni

nasib baik ada basic teknik lipat lampin ni dulu
tapi hudoh jugak
bamlom tak selesa langsung pakai lampin ni
sekali kalau dia buang air kecik meraung pedih
oh, tak payah pakai lampin lah
biarkan je macam tu
tapi mommy yang penat nak basuh sana sini
dia buang air kecik kat sini pastu air besar kat sana
adehhhh, tapi takpelah asalkan bamlom selesa

malam tu daddy balik baru belikan drapolene cream
pastu dah boleh pakai pampers lah
pagi ni bangun tengok dah kurang banyakkk dari semalam melecetnya tuh
syukur sangat
tak lah mommy separuh hati tinggalkan dia hari ni...
huhu


2 ulasan:

Zefa NorAsmara berkata...

Semoga banglong cepat baik ya.. banglongkan anak yang kuat!!

Ummu Muhammad berkata...

muhammad same tapi bukan celah kelengkang..die poo poo sakit agaknye..banyak kali buang air..setiap kali tu sakit sgt nampak..memang sadis hati si ibu tgk anak menderite gitu..ni baru satu dah huh!