Isnin, 22 Ogos 2011

rentetan peristiwa!!

assalamualaikum semua
tiga hari tak menghapdate blog membuatkan tangan ini menggigil2 nak menulis
tapi mood tak berapa nak ade, masih dalam keadaan bersedih

jumaat, 19 ogos 2011
selepas sahur dan subuh saya melayan mata yang mengantuk,
abang long pulak dah 3 malam asik bangun pukul 2 pagi menangis sekuat hati
tanpa diketahui puncanyalah, so memang penat sangat.. nak bangun masak sahur lagi,
dalam pukul 7.20 pagi dapat panggilan telefon dari jiran pengasuh bamlom,
berita yang sangat mengejutkan saya tentunya
katanya kak yati dah menyahut panggilan ilahi, lepas sahur tadi...
saya antara percaya ngan tidak mengiyakan dalam mamai2 mata tu...
lepas tu dalam seploh minit lepas tu, saya telefon balik nak mengesahkan sebenar benarnya
jiran tu kate lepas sahur tadi kak yati nak ambil air sembahyang/buang air,
lepas tu tersembam dalam bilik air
dalam perjalanan ke hospital wakaf tu lah dia tak ada,
sebab tu bamlom nangis beriya sangat
rupanya dia dah tahu ibunya nak pergi jumpa Allah, ke kampung abadi...
subhanallah, saya perasan sepanjang minggu lepas semasa nak ambil bamlom mukenye pucat je
lepas tu selalu pakai kain sembahyang masa saya datang
saya tak syak apa lah kan
sebab sehari sebelum tu memang jumpe dan berbual macam biasa
serius terkejut, dalam pukul 9.30 pagi abang arwah datang ke rumah mengesahkan kematiannya
baru percaya dan telefon sesiapa yang mengenalinya
lepas tu bersiap2 nak kerumah arwah untuk menziarah.
sepanjang beberapa tahun mengenali arwah, beliau sangat baik, penyayang dan pemurah
bamlom memang dah manja sangat ngan arwah
semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman dan berjihad dijalanNya

sabtu, 20 ogos 2011
saya minta cuti selama 2 hari dengan bos nak jaga bamlom
alhamdulillah dipermudahkan
tapi dia macam tau ibu dia dah tak ada, so merengek2 ngan saya je
tak nak tinggal langsung, lepas tu badannya semakin susut
tengahari tu lepas zuhur ziarah lagi keluarga arwah,,bawak bamlom pegi sana
diorang suka sangat nampak bamlom, semua duk cium2 dia je lah
mama pulak nangis2 minta maaf sebab tak boleh jaga bamlom lagi
saya pun sedih amat rasanya, 
mama pesan walaupun arwah dah tak ada, tapi dia dah anggap bamlom macam cucu dia sendiri
sekali sekala suruh bawak bamlom kerumahnya, nak melepaskan rindu.. huhuhu
arwah ni tinggalkan 3 orang anak, yang kecik sekali umur 5 tahun
dia masih tak tahu apa ertinya mati!!
malam tu meraung panggil ibu dia,sebak giler dada saya dengar mama bercerita
dalam satu jam kat sana balik rumah kejap salin pampers , bamlom poo poo
lepas tu keluar lagi menziarah cik pah sekeluarga yang khabarnya baru pregnant anak sulung
alhamdulillah, semoga baby membesar dengan sihat dalam rahim ibunya..
...dah asar tu balik nak masak pulak
sampai umah onkan kipas tak berfungsi
sekali blackout,
satu nenas bawah takde karan
ingatkan kejap je, rupanya sampai malam masih takde karan lagi
dekat kul 9 baru ada, bamlom tak buleh tido langsung
berpeluh2 macam orang pegi gym, nasib baik mommy sempat masak jugak 2 jenis lauk
huhuhuhuhuhu
tunggu en harry balik keje, pastu ke kipmart masai sekejap
cari lauk dan beli tudung raya saya

ahad,21 ogos 2011
plannya, nak mengemas rumah, nak vacuum kereta
baju awal2 dah basuh dan jemur, en harry pulak bikin motor kawan dia
memang palan tanak balik kampung la, sebab ahad depan nak balik raya terus kan..
sekali tengahari mak mertua ai talipon suruh balik
nak buka sama2 katenye, plus rindu kat cucu dia
tambah tolak campur bahagi ok lah, baliklahhhh...
tapi kul 5 baru gerak, sudahnya kereta belum vacuum dan rumah belom dimop!!!
phewww.. ntah bila lah nak buat tuh.. harap dalam minggu ni sempat lah...
semalam saya dengan rajinnya buat dessert ni bawak balik


nampak sedap kan korang???
memang sedap pong!! bahan ade lagi malam ni ingat nak buat lagi, en harry ngan bujang kecik saya suka sangat... sampai lokheng ngam2 dah nak azan kan..
sekali mak pun buat jugak dessert ni....
banyak yang tak habis, tapi ditapaulah ye... heheheh

semalam amik kesempatan mnggosok baju2 raya kami
nanti bila balik kampung bulehlah haku bersenang lenang takyah nak menyusahkan diri berebut seterika..
 
itu dia baju raya kami, saya saje jer beli baju yang jalur2
nak nampak kurus selim dihari raya nanti la.. hahahahha
tema warna hijau memula, lepas tu dah jadi warna coklat cair dah
gara2 mencarik baju raya saya warna hijau yang tak jumpe2...
tak ape lah warna ni pun cantik jugak!! janji ada baju nak pakai nanti kan??

isnin 22 ogos 2011
hari ni minta tolong sepupu en harry jagakan bamlom
dan dia tak dapat nak sesuaikan dirinya, tadi diorang talipon kate bamlom asik nangeh je
taknak duduk langsung, nampaknye besok kenelah angkat buai bagai pegi sana
saya rasa dia masih rindukan ibu dia
tapi sepupu en harry ni jaga sementara je
lepas raya nanti baru hantar kerumah pengasuh tetap dia
hmmm, harap serasilah dengan pengasuh baru nanti...

alabiu la sayam!!

panjang giler rasanya entri ni
harap korang tak sakit mata bacanye ye...
entah bila nak menulis lagi
insyaalah jika diberikan taufik dan hidayah oleh Allah esok2 saya menulis disini lagi
salam sayang dan selamat memburu lailatul qadar!!!
















7 ulasan:

Zefa NorAsmara berkata...

Patutlah mummy bang long menyepi.. ada kisah rupanya.. mudah2han arwah ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman dan mudah2han bang long serasi dgn pengasuh baru..

myamyza berkata...

a'ah kak zefa.. mudah-mudahan la.. insyaallah..

kayzie berkata...

cantiknya baju raya..baju raya org ada di kedai lagi camne??hehe

myamyza berkata...

kite gi tunjuk2 yang dah siap je kayzie.. nasib baik muat tak payah nak outer bagai..

Yan berkata...

Innalillahiwainnailaihirajiun... arwah duk mana???


owhh asben awak org lokheng yer.. ntah2 kenal ngan kawan baik akak..anak pak mahad..

myamyza berkata...

arwah tu orang jambu, alah kalau akak selalu pegi kedai ni selalu la jumpe dia.. dulu dia sama2 keje ngan kite kat jalal,

mmm.. mungkin kenal kot..

ummu muhammad berkata...

innalillah...mesti terkejut..mulianya meningal jumaat di bulan ramadhan..semoga aman disana

mummy silelah share resepi desert yg meniurkan itu..

nk komen sini..semoga abam lom pandai jalan diusia 9bulan tau..ape lagi mummy sumpah jgn tak sumpah! ;)