Jumaat, 5 Ogos 2011

lauk sahur amp baju melayu

ni lauk sahur saya malam tadi

itu adalah ikan pekasam goreng bawang kicap
resepi ni amik dari blog kak vagg
tapi banyak menderhaka la,
 dia tak taruk serbuk cukup rasa,
tapi saya taruk.. ampun ye kak vegg, hehhehe
ah sedapnye bila teringat!!!!
dari hari pertama sahur lagi nak makan ikan ni,
tapi en harry asik buat muka ketat je,
saya hold dulu, tunggu masa yang seswai...
dia tak makan ikan pekasam ni, katenye macam umpan mancing,
beranginn je guwe!!!
kalau lu tak makan lu diam2 sudah la...
 saya balas dendam kat dia masakkan telur dadar satu lauk je untuk dia..
wakakkakakaka, rasakan!!! sape suruh ejek2 ikan guwe???
mendapat kan ko!!!!

telur tu pun hangit,
tapi saya masak dengan ikhlas ye..
hari ni kan dah sabtu, malas nak masak lauk bagai2
lauk buke pun kene beli hari ni, stok lauk kat umah dah abis
simple2 sajork, tapi masing2 menambah nasik
en harry tambah 2 pinggan
saya pulak tambak 3x, huh, bila la aku nak kurus kalau cenggini selalu,
hahahaha
 
dan air teh panas,
memang nikmat kalau minum panas2..
 
balik malam tadi, pegi  kompleks pasir gudang
nak bayar hutang, sambil2  tu pegi cari baju melayu budak kecik tu sekali
disebabkan kami pegi dah dekat pukul 10 banyak kedai dah tutup
tinggal satu kedai ni je, tu pun dah kemas2,
 
 
memandangkan esok nak balik kota tinggi
terus pilih2 tanpa tanya harga, sarung2 kat bamlom, muat, sekali tanya berapa
dia cakap rm48, tapi dah nak tutp kedai bagi rm45
saya ni dah pikir2 nak beli ke tak
 
 
sebab mak puan nina beli baru rm33 untuk danial
ah, pandang2 en harry, sebab dah deal ngan dia ngan beli yang harga rm30 je
sekali diaanggukkan kepala,
saya tawar2 lagi dapat la rm40, 
jerut leher betullah orang2 meniaga, padahal baju tu secotet je pakai benang,
 
 
nasib baik jahitannya cantik, dan seswai sekali dengan warna kulit kelabu bamlom tu
saya yang terlebih happy,
berhijau la kite tahun ni ye.. hikhikhik
sekali en harry kate dia nak beli jugak yang sama kaler dan patern kain dengan anak dia,
dah tanya harga, rm90... 

tak ke ko pengsan di situuuuu???


6 ulasan:

vagg-nini3posen.com berkata...

letak serbuk cukup rasa lg la best weh. ni sbb dh setahun dah mengharamkan ajinomoto dan yg sewaktu dgnnya kat rumah ni sejak Afi dh boleh mkn.. so x wujud dh benda tu sume huk huk. wpun mmg ye kalo letak lg meletops masakan.

ummu muhammad berkata...

hahah..myza kite belibaju melayu merah muhammad tu rm10 kat jusco taman indah tahun leps..sebenanrye baju merah yg muhammad pakai g masjid tu baju raye die tahun nih..heeh ibu die dah rasmikan

tahun lepas tgk ade baju melayu rm10..gasak belik yg umo setahun dgn3 tahun..salah ambek..patutnye ambek 2 tahun..naseblah baju bergambar bersalam-salaman jekan..pahtu tukar dah hehee

takpelah rezeki peniagelah tulah lagipun kualiti lain kot myza..cantik baju bamlom..kami selalu singgah mydin kalau g jb..jusco lame tak pegi dah..tak larat jalan jauh sgt hehe

myamyza berkata...

@kak vagg. a'ah memang sedap taruk cukup rasa tu, kite goreng ayam pun taruk cukup rasa jer, memang secukup rasa la rasa dia, tak masin lagi masakanku, heheh..

myamyza berkata...

@ummu muhammad, sedih betul rasanya, selalu orang lain beli dapat murah kite jer dapat mahal, xpela rezeki dia la tuh.. wah awalnye muhammad pakai baju raya, nanti dah tak baru lagi.. hehe

jusco taman indah? tak pernah sampai lagi rasanye, memang murah la rm10 satu set.. kite boleh beli 4 pasang la kalau camtuh.. hahahahaha

kite kalau ke jusco pun malas nak jalan juge, pantang jumpe kerusi, mulalah nak duduk.. haih!

cikceriacorner berkata...

salam ramadhan..

nak try la resepi pekasam tu..mesti best kan..heheh

myamyza berkata...

2cik ceria, cuba jangan tak cuba, mesti sedap hingga menjilat pinggan, heheheh