Isnin, 11 Julai 2011

bamlom!





sekejapan je anak saya ni dah besar...
dah tau senyum lebar2, ketawa mengekek2, dah nak merangkak pun!
tak lama lagi berjalan, lepas tu sekolah, lepas tu dewasa dan berkahwen..
oh noooo.......
rasa baru semalam je lahirkan dia!
sakit pun belum hilang lagi, duk menyucuk je dalam perut
sehari dua ni memang tempat c-zer tu rasa sakit,
mungkin saya makan banyak kuah kacang hari tu..
oh tobat lepas ni tanak makan kuah kacang banyak2 lagi...
 
hari ni buat bubur ikan untuk bamlom
tapi ade satu masalah la,
bamlom ni kan kalau benda tu tak manis dia takmo makan!!
disebabkan rasa bubur tu tawar, dia buwekkan saje la..
saya paksa jugak dia makan, 
tapi tak banyak masuk perut, dia ludah balik..
bagi nestum tu makan elok2 pulak...
haih, sakit kepala la kalau macam ni....
anak korang ade macam ni tak??




6 ulasan:

kayzie berkata...

suka yg mnis?hehe..kl ltk labu/keledek or carrot tuk kasi rs manis nk tak?czer gak ek?sama la kita..

myamyza berkata...

@ KAYZIE..itulah dia, masa first dulu buat bubur keledek dia makan, sbb dia paling suka keledek.. labu belum try lagi, carrot dulu pernah letak juga dalam bubur ikan bilis.. tapi tak rasa sangat manisnya tu..
a'ah c-zer.. kayzie ada rasa sakit x?? atau still pantang lagi??

wahida berkata...

suka yg manis mcm mana tu?

myamyza berkata...

kak wahida, dia suke makanan yang manis2, yang tawar @ masin dia adalah dislike..

vagg-nini3posen.com berkata...

czer gak ek. kita pong. smpai skang pon rasa sengal2 ngilu2 lg. kdg2 silap mkn mmg kompem skt kat bagian perut tu. haih..

myamyza berkata...

aah la kak vagg.. tu kite salah makan la tru yang terasa menyucuk tu.. mane taknye, udang, kacang makan tanpa had.. huhuhu