Sabtu, 4 Jun 2011

syiling misteri..

kisah misteri ni berlaku pada diri saya sendiri
hampir setahun yang lalu ( fiuuu.. fiuuu.. efek seram)
masa tu dah kawen dan menyewa dirumah lama kat jalan delima
kisahnye malam tu lepas tengok tv saya naik tido dulu dari en .harry
dalam pukul 11 rasanye...
 saya lelapkan mate tak nak lelap
dekat satu jam la berkeadaan begitu
cuace pun panas ya hamat...
masa en harry naik nak tido tu saya dah tido2 ayam la...
tak lame lepas tu saya dengar bunyi yang sangat bising kat umah saya,
bunyi orang palu gendang!
saya pun terjaga
dan tanya en. harry.. "bang kenape ade orang  palu gendang kat umah kite ni"?
encik harry yang dah baring sebelah saya pandang saya ngan pelik!!
"mane ade yang!! abang tak dengar ape2 pun"...
saya terpinga2 la... cube dengar lagi pastu memang dah sunyi...
dalam hati abaikan la.. mainan tido!!
lepas tu sambung tido lagi.. kali ni saya mimpi ade orang nak kasi saya barang
dalam genggaman dia... barang tu nak diletakkan ke tapak tangan saya tapi saya taknak!
lepas tu dia ajak saya pegi satu tempat dalam mimpi tu...
saya taknak ikot... saya tersedar dan kejut en harry cakap
"bang rumah kite ni ade setan! dia ajak ayang ikot dia"
lepas tu en harry yang memang tak boleh tido jugak tu agak takot la melihat keadaan saya sebegitu!
dia peluk saya dan cakap tak ade ape la.. tido je....
keesokan harinye.. saya dah lupe pasal mimpi tu!
nak dijadikan cerita pada malam itu
saya tergerak hati nak pakai beg duit syiling yang dibagi oleh tauke saya
yang dia bawa balik dari taiwan!
dalam satu beg tu ade 5 beg yang berlainan size..
saya ambil yang sedang la nak masukkan syiling dalam tu...
tapi bila bukak je zip beg tu ade duit syiling arab lama dalam tu yang berharga 2 dinar kalau tak salah saya!
saya pun pelik la sbb beg tu memang tak pernah bukak lagi.. cemane boleh ade diut dalam tu!!
duit arab pulak tu..lagi duit lame.. dah agak kusam la kaler dia...
saya ambik terus lempar duit tu!
mulut saya pulak cakap.. celaka betul la sape letak duit ni dalam beg ni!
saya pun tak tahu kenape saya boleh bertindak begitu!
kebetulan mase tu ada kawan en harry(indon) yang nampak duit tu...
dia terus berminat nak tengok...
pastu dia tengok saya dengan pelik... dia kate ada orang (setan ke bunian saya tak pasti)
nak bagi saya ibu duit...  bulu roma saya dah meremang naik cacak gile dah!!
kebetulan mase tu awal2 ngandungkan abang long....
saya pun fikir yang bukan2.. mane la tahu nak tukar duit lepas tu nak amik anak saya ke kan??
takotnyeee lah..
terus saya teringat yang saya mimpi dan bunyi gendang tu...
saya cakap saya taknak!! syirik semuanye tu!!setan!!
suami pulak berkeras suruh ambik.. saya taknak jugak...
last2 indon tu ambik.. dia bagi saya 5 ringgit katenye boleh tukar pemilik
saya tak pasti kalau syiling tu ada pade dia lagi tak...
sepanjang saya hidup 26 tahun ni..
itu lah pertama kali saya kene usik macam tu....
oiii.. hantu setan iblis laknatullah jangan ganggu aku lah!
pegi main jauh2 sane syuh syuh syuh...

p/s.. jangan biarkan hidup anda diselubungi syiling misteri....







4 ulasan:

puan nina berkata...

jom join contest..

http://ninagacontest.blogspot.com/2011/06/contest-baby-bajet-comel.html

permata berkata...

aku nok ugok

nurul berkata...

huh macam misteri nusantara la plak....serammss...

myamyza berkata...

@puannina.. thank tag.. inyaallah kite join..

@ nurul...memang misteri..