Jumaat, 3 Jun 2011

pengalaman pertama!

nak bercerita tentang pengalaman pulak ye!

1. pertama kali naik motor
 
saya pertama kali naek motor mase darjah 5..
masa tu arwah ayah saye ade satu motor honda lampu bulat!
dengan motor itu lah saya belajar..
saya diajar oleh kakak sepupu saya.. liza shariza
dulu dia duduk kemaman so setiap beberapa bulan sekali diorang balik jerteh la umah atok!  dan kalau balik tu keluarga mereka tak pernah lupe nak singgah umah saya!
alkisahnye, petang tu masa kak liza sampai saya mengendeng dia suruh ajarkan saya naik motor
berani kan saya darjah 5 dah berlagak nak bawak motor!(perempuan pulak tu) tapi saya memang lasak!
kalau sorang2 depan ayahanda tak berani takut kene marah
kalau ade orang konfem arwah takkan marah punye..
licik tak taktik saya?
huar huar huar
so belajarlah saya dari setat pakai kaki lepas tu masukkan gear 1,2,3 dan seterusnya tekan minyak
belajar kat jalan kecil kampung saya tu ok la sebab tak ade orang kan
time mase nak belok masuk simpang rumah motor tu menghala ke pokok rambai
dan menabrak pokok rambai tersebut!
cuak gile saya mase tu.. motornye bocor pulak!!
aduhaii.. nasib baik arwah ni tak marah...
lepas tu tak berani lagi nak bawak.. selang beberapa minggu lepas tu
arwah ayahanda sendiri yang ajar... seronok tak terkira
dan antara adik beradik perempuan saya, saya yang pandai dulu bawak motor la
sekarang ni motor gear/ motor clucth semua saya dah boleh bawak
mana taknye dulu mase awal2 saya datang johor ni abang saya pakse naik motor rxz yang tak pakai untuk datang kerja.. korang bayangkan la.. awek pakai tudung bawak rxz.... giler rock kan??

2.pengalaman bawak kereta..
.
bawak kereta ni en harry yang ajar.. masa tu umo saya dah 22 tahun...
gile gedik nak bawak kereta.. tapi takut...hahahhaha
kereta pertama yang dia ajar saya adalah proton iswara kakak ila!
iswara ni banyak gile jasa pada saya...
pestaim bawak saya dah langgar orang!
korang bayangkan betapa takutnye saya masa tu.. saya ngan en harry sama2 tak ade lesen masa tu
dan orang yang saya langgar tu bawak anak kecik pulak.....
ke longkang beliau sekeluarga!
kisahnye nak masuk simpang, en. harry suruh saya tekan brek tapi saya pegi tekan minyak..
mane tak kelongkang orang tu! dan nasib baik jugak en harry cepat2 angkat handbrek
kalau tak dalam penjara saya sekarang agaknye... huhuhuhu
lepas tu saya dah tak nak belajar suke2 macam tu lagi..
terus daftar ambil lesen kat institut memandu!
dan sekarang saya dah hampir 4 tahun memegang lesen D.
same dengan motor jugak.... kereta manual/ auto semua saya boleh bawak
dah dapat lesen terus nak beli kereta.. gila stereng orang kate!
hahahahhaha
lepas tu saya berlagak la ngan en harry saya ade lesen... beliau takde! hahahahaha
tapi sekarang dia dah ade lesen la...tak boleh berlagak lagi.. huhuhuhu



Tiada ulasan: