Sabtu, 18 Jun 2011

puasa??

korang dah ganti /qada' puasa tahun lepas belum???
sekejap je dah nak puasa balik.. tahun lepas puasa bulan 8 raya bulan 9
tapi tahun ni, puasa dan raya sama2 bulan 8..
 
saya alhamdulillah tahun lepas tak tinggal satu hari pun puasa
sbb masa tu tengah mengandungkan abang long 5 bulan rasanya
ALLAH bagi saya kekuatan dan mampu tahan rasa haus dan dahaga...
syukurrr...kalau nak ganti puasa time bukan bulan puasa
dugaan dia tu mencabar sikit
yelah sana sini orang duk makan jek...
kalau di bulan puasa orang kan semua puasa... eh tak..
ada yang ponteng!!!! tapi makan sembunyik2...
dosa tau korang yang sengaja tinggal puasa!!!!

tahun ni rasanye, tahun pertama saya tak beraya ngan family saya..
dah puas pujuk en harry nak raya kat terengganu tapi tak diluluskan
saya nak balik ngan bas pun tak bagi!!!
tulah orang lelaki suka mungkir janji...
dulu mase belum kawen suka hati la yang, nak raya memana pun abang tak kisah
janji balik dua-dua rumah jek..
sekarang bila dah ada anak, dah lain pulak katenyeee...
menyampppsssss aiiiiiiiii....
nasib baik ai tanak jadik bini durhaka...
erk motif tulis entry ni?? sakit hati!!...eh taklah terkilan je...
tapi xpe.. ade masa 2 bulan lagik untuk pujuk beliau!!
harap berjaya!! caiyuk2 pada diri sendiri...

ok berbalik pada tajuk...
kalau korang belum ganti puasa lagi
cepat2 lah ganti ye..
semoga puasa korang diterima ALLAH.. aminnn.


2 ulasan:

ainnoraini berkata...

salam ziarah..tq sudi singgah blog kak ain ye...

puasa ganti dah habis bayar...senang buat awal2..

myamyza berkata...

kak ain.. welcome dan tq sudi komen2 sini...

alhamdulillah...