Isnin, 20 Jun 2011

cuci mata di ayer hitam!!

yeay!! 
seronok!!seronok!! seronok!!
sampai jugak saya ayer hitam akhirnya..
(eceh macamlah tak penah pegi kannnn)

gerak dari sini pukul 12.20 tengahari,
sampai simpang renggam pukul berapa tak ingat.. wakakkaka
tapi abang long tido je sepanjang perjalanan tu...
masa exit simpang renggam tu nampak kejadian ngeri ni..


lori lapan tayar tu terbalik kat sini...
ngeri giler saya tengok terus remang bulu roma...
tak tahu la pemandu tu macammana keadaannya,
tak sempat pulak saya nak turun jadik wartawan...kepoci kepoci...
turun simpang renggam ni sbb en harry nak pegi umah abang dia
sekaligus nak tengok motornye...

lepak sana lama jugak siap makan tengahari tu
special thankss to kak mira sbb dalam boyot2 pun sudi masakkan kami..
petang sikit baru kami pegi ke ayer hitam
kalau pegi tengahari kan panas..
abang long tu bukan boleh kene panas lebih sikit
kang cepat je naik suhu badan dia tu..(bajet putera lilin ke ape.. hahahhaha)

tak la sakan menyoping, tengok2 je sambil jalan2 survey
jom tengok ape ade kat pekan seramik ni..
haaaa.. macam2 kan..
tu belum lain2 lagi tu ,..baru suku je ni
rambang mate la kalau sape2 yang kaki soping tu
kalau saya setakat pasu, pinggan mangkok tu saya tak heran sangat
saya geram kat anak patung yang comel2 je...
pastu geram nak beli karpet bulu...
bai jaja pakai motor tu jual rm300
tapi kat sana baru rm120....
murah memang murah!!!!!!
kalau dari pasir gudang ni naik highway amik masa dalam 40 menit macam tu...
tol nya rm16.60 pegi balik
minyak rm30 la kalau ikut kereta kecik saya

bukti saya dan abang long berada disana semalam...wakakkakaka

dah siap cuci mata, carik makan la pulak,
makan kat gerai tepi tu je pun...
saya makan goreng pisang dan air sirap
petang2 kalau makan ni memang sedap tak terkata
pestime saya minum air sirap dalam mangkuk...
goreng pisang dia memang garing kriuk kriuk...
umpppp la wa cakap lu....
lagi dalam sambal kicap tu dia taruk serbuk kacang...
betapa mabelesnye sambal kicap tersebut!!!


hmmmm...
dan saya beli ni.. saya ngan en harry sama2 enjoy..

ni dalam ibu rumah saya..

ni pulak dalam ibu rumah en harry..
dah agak kan sape menang...kahkahkah(saya asik menang jek boring lah.. haha berlagak tak abes2)..
pukul doblas lebih jugak habis main..
malam ni nak sambung lagik..
yihaaaaa

abng long pulak...


main dengan ulat2 dia...
dah jumpe dah yang saya nak tu..
dalam ulat tu ade biji2 tau!! so tido ngan ulat la semalam budak tecik tu..
hikhikhik..
en harry janji lain kali nak pegi lagi..
yes3.. suke je saya kalau ajak jalan,
tak beli barang pun tak ape la janji boleh cuci mate...
tapi kalau dah pegi mane boleh cuci mate je kan
mesti nak beli 1 buat kenang kenangan...
ok habis disini cerita jalan2 ahad saya...
sehingga saya update lagi...
bye...





8 ulasan:

kayzie berkata...

wahhh..best..ngeri tgk lori tu

@LeenShamsh berkata...

paling best ibu rumah congkak tuh..cayalah!

myamyza berkata...

@kayzie.. memang best dan ngeri..

@ummu muhammad...hikhikhik.. yang penting sayalah juara!!

Ummi Alesya Sofea berkata...

dlm ulat tu ada bjik2?cam best je bt peluk kannn..

wahida berkata...

kenapa minum sirap dlm mangkuk?

myamyza berkata...

@umi alesya.. memang best peluk tu, buat main pun best jugak.. hahaha

@wahida.. ntahla kak, kite pon terkejut mintak air sirap sekali dia bagi dalam mangkuk...unik gile...

shila ariff berkata...

salam kenal,

shila pun penah sekali pi sana..pi beli pasu bunga 'tinggi' utk mak..

myamyza berkata...

@shila.. hi ila, salam kenal2... best kan pigi sana?? macam2 barang ada...