Sabtu, 14 Mei 2011

peristiwa jumaat

semalam jumaat bersamaan 13 may 2011
kejadian bermula sedari kul 6.30 pagi
selepas kami bersolat subuh
abang long telah menangis bersungguh2
seperti dirasuk!!
bermacam cara kami buat tapi tak jalan
dekat kul 8 pagi baru dia slow sikit
tu pun sebab beliau mengantuk
nak tido lam buai
suami saya terus tido dalam bilik
sementara saya bawak abang long ke luar
dimana terletaknye buai beliau
saya pun buaikan dia dan mate saya 
ikut pejam sekali
sekali saya  ade bunyi macam besi jatuh
pastu macam bunyi orang jalan2 kat luar
saya pun buat dekk je la ingatkan kucing nak terberanak kan??
saya pun elok tertidur ngan abang long kat luar tu
kul 9.50 macam tu suami saya bangun nak mandi dan kerja
beliau jengah kat luar melalui pintu cermin di bilik(hahahaha pintu cermin tuuu)
sekali saya bunyi dia cakap ah sudahhh!!!
pastu jerit2 panggil saya saya cakap motor hilang
sambil berlari2 termengah2 cari kunci grill
padahal kunci tu elok je aje kat tempat sangkut kunci
gelabah punya pasal!
..
saya pun teringat bunyi yang saya dengar tadi
cerite la kat dia
tapi tak boleh la persalahkan saya sebab saya ngantuk amat masa tu
tak terlintas pun orang datang nak curik motor...
..
ok kite salahkan abang long(sape suruh abang long nanges malam2 haaa???
kang motor cikman dah kene curik
en harry tukar pakai motor ngan adik dia
dia pakai panther iman...
iman pakai rxz diaa...
nasib baik bukan rxz yang hilang
ade hikmahnye jugak dia tukar pakai motor tu
kalau motor en harry yang hilang nanges tak berlagu la
dah la nak dapatkan motor tu dulu sikit punya sosah!!!
saboooo je la
deras2 bersiap nak bat report polis
pastu masa tekan alarm kereta nak bukak bunyi dia lock!!
saya pun eh?? tak kunci kereta ke malam tadi??
sekali kereta saya pun turut kene bukak jugak
dia selongkar je la
sebab tak ade barang berharga pun dalam tu
ade duit syiling buat bayar parking je kat box syiling tu
tapi syiling pun semua dia bedal jugakkk
dasar sengkek punya pencuri...
dah geledah kereta guwe tak nak kemas balik kannnn......
hmmm.. yang lain2 tak ade la
tapi lain kali peringatan untuk diri sendiri...
berhati hati...

dan semalam juga saya dapat tangkap penyangak besar ni!!
binatang ni saya tangkap sendiri tau!!( tetibe rase hebat dan bangga)
cik/ encik sitikus ni (tak sempat nak check jantina)
banyak jahat punye binatang!! dia selalu naik atas toto abang long dan meninggalkan najis disitu
tak cukup dengan itu dua botol susu abang long telah dimakannya....(puting)
saya gerammm sangat tau!!!!!
niat mula2 saya selam beliau dalam air je!!kasi mam***
tapi bila difikirkan balik
yang berhak menghidup dan mematikan hanya ALLAH
so kami telah buang jajahan beliau dengan membuang beliau ketempat loji najis yg jauh dari rumah kami
duduklah kamu disitu diam2 encik/cik sitikus ye
hmmm.. kalau dah tak ade rezeki tu tak boleh buat ape kan
redho je la...




Tiada ulasan: