Selasa, 26 April 2011

berat badan??

berat badan korang berape?
susah turun kilo ke tak??
banyak ke tidak lemak bermaharajalela kat perut??
kat pinggul??
lengan??
peha??

saya ni dulu masa bersalinkan abang long 
berat naik sampai 70kg
sepanjang mengandung tu hampir 20kg 
saye berjaye membesarkan badan saye
habis tu kejanye nak makan saje!!
nampak itu..makan licinnn
nampak ini beli, makan licinn
cemane la badan ko tak naik  cenggitu
mase saye balik kampung tu
mak saye terkejut tengok saye
pastu dia cakap ape tau kat anak sedare saye
`alaaa che ngah dah tak lawo lagikk`*bermaksud saye lawa kat mate mak saye hihi*
`che ngah dah gemuk`
saye ni dalam cuak2 pun bekap lagi
alah xpe la mak nanti dah beranak nak pantang betul2
pastu pakse en suami beli arang,dapur arang., mak saye siap 
anyamkan tikar mengkuang untuk saye menyalai
pastu kepoh2 gi tanya bidan nak bertungku nak berurut semua
hmmm.. kesudahannye kene operate= c-zer
dan harapan hanye tinggal harapan
mencikk doctor yang operate saye tu!! *boleh*
hahaahahahaha
kalau x ade doctor tu saye tak bernafas agaknye sekarang ni kan!!
apepun semua kuase ALLAH
dan bila saye ingat mase bersalinkan abang long dulu tu
terdetik rase takot
sbb mak saye cakap lepas operate 
saya macam orang dah mati mase tido
nanti saye ceritakan 
tapi nanti2 lah

berbalik pade tajuk tadi
lepas saye bersalinkan abang long ni
semalam baru timbang lagi
dan hasilnye lebih positif
55kg tau!!
bersyukur sangat
sekarang masih berusaha untuk capai 
berat badan ideal 48kg macam dulu
sekarang berpantang makan malam
tapi godaan yang hebat datang dari en harry lah
balik je sibuk tanye nak makan ape
kalau saye cakap tak nak makan
dia pun nehi makan jugak
stress tau acik terpakse makan same2 ngan dia
habiss diet acik tau!!
dia memang sayang saye tanpe syarat
dia cakap saye dah cukup kurus sekarang
tak payah diet2
huhuhuhu
saya diet  untuk suami kerana ALLAH!
biar sedap mate dia memandang
kankankankankankankankan



2 ulasan:

ummu muhammad berkata...

ringan sungguh myza nih..kite berat ideal 55..sekarang alhamdulilah dah capai hehe

myamyza berkata...

masa anak dare dulu berat baru 45-48kg je...
sbb kite ni pendek. kalau berat naik je dah nampak gumuk.