Isnin, 24 Disember 2012

CONTENG CONTENGAN!

2-3 minggu lepas entah bila, lupa!
belikan bamlom buku untuk mewarna dan pencil colour
balik tu kemain la tunjukkan ke dia
mommy siap ajar bamlom kaler lagi
dapat ke bamlom biasa la
tak sampai sejam box pencil kaler ntah kemana
di koyak2, diteraburkan pulak buku coluoring tu
mommy malas nak melayan
berhari2 jugak la dia sepahkan benda tu semua
pada mommy takpe lah, asal dia dah belajar conteng2 dah untungkan...
lagipon berapa sen sangat...



orang2 tu hasil air tangan dedi
dedi pon macam mommy juga, tak pandai melukis LANGSUNG!
kitorang pandai lukis orang lidi je.. hahahaha
yang conteng2 tu bamlom la yang lukis
ntah ape dilukisnye tak tahulah
dah siap conteng je dia panggil mommy suruh tengok, pastu dia cakap mi!mi! tan(ikang)
celah mana ikan pon mommy idok tahu..
hahahaha, comel je bamlom...


alif to ya ni mommy yang tulis, sambil mommy tulis sambil sebut
dia duk kat tepi tengok and ikut mommy baca
sooo clever...
sekarang ni kan kalau dia duk main ralit2 nanti keluar la lagu abc ke, alif ba ta ke
bila orang perasan dia nyanyi lagu2 tu dia akan tersipu malu
hikhikhik


dedi tengok bamlom menyonceng ntah ape2, dia tak tahan
ajar la si anak abc
sweet kan!

gorilla ni mommy yang tulon kalerkan
tau tak bamlom takut ngan gorilla ni???
muahahahahahaha
bila duk dalam bilik ngan dia, suruh dia amik apa2 kat luar
nanti dia cakap 'kot la' sambil buat tangan macam gorilla
muahahahahahaha
kelakar sangat...

budak2 baru belajar menulis, mengaler memang comel kan...
hihihi

p/s: mood adalah merindui bamlom yang ditinggalkan kat umah atuk mak dia, pengasuh bamlom pegi melaka 3 hari....huhu





Tiada ulasan: