Sabtu, 9 Jun 2012

KENAPA KUKU SAYA KENE PENDEK??

entry aotupublish

orang kate kalo bela kuku panjang macam bela babi sekandang
dulu2 masa belom kawen kuku memang selalu panjang
kalo tak panjang mesti rasa tak hot, masalahnye hot ke kau??
nanti kene bakar kat sana hot yang tiada bandingan baru kau tahu erti hot tu ape khensss??
so kenapa kuku saya selalu kene pendek???

1. ikut sunnah nabi
2. nak masak makanan pada suami dan anak
3. nak suapkan anak makan
4.bila kuku pendek rasa macam tangan ni bersih dan suci aje
5. nak basuh ook bamlom
6. rasa yakin bila berhadapan dengan custemer, dah bersih mestilah yakin kan?
7.saya taknak anak saya jadi bodoh/degil/tak dengar kate, sebab bila kite masak dengan tangan dan kuku yang kotor, makanan yang dimasak tu anak makan, nanti otak anak jadi lembap.ilmu susah nak serap
8.ratakan air sembahyang

bila kuku kita dah selalu pendek, kuku tumbuh panjang sikit pon dah rasa tak senang
rasa macam dan dan tu jugak nak potong
dan saya tak tunggu hari nak potong kuku, kalo dah panjang otometik potong
tak kira la siang ke malam ke...
tapi tu kalo terdesak la, kalo tak tunggu hari jumaat baru potong... hee

 
 bila dah tahu potong kuku ikut sunnah nabi macam kat atas ni baru lah diikut
dulu tak tahu hentam kromo aje potong mana yang suke
so korang semua, especially ibu2 pastikan kuku korang pendek ok!!



Tiada ulasan: