Sabtu, 8 Oktober 2011

order saja!!!!


keh keh keh
anda selalu kalau nak beli ape2 selalu minta kebenaran dari encik suami tak??
atau kalau nak minta tolong si dia selalu tolong tak??
saya selalu akan minta kebenaran walaupun memang dah tahu dia akan suruh beli  je kalau ada duit
kalau minta tolong apetah lagI kan??
contohnya...

'bang tadi ayang order karipap ngan akak rm10'
dia" order la yang kalau nak makan'
 
"bang ayang order minyak wangi 1 set ngan kak ika"
dia" suka hatilah, janji bayar pakai duit sendiri"
walaupun last2 masa nak bayar tu duit dia jugak yang aku ketiss.. haha
"bang nak beli baju baru, baju ayang semua dah buruk2 tak seswai nak pegi majlis"
dia" yelah nanti beli"

"bang nak cuci rambut, sakit kepala la.."
dia" suka hati"

"bang esok nak masak itu, so nak beli ini.. bla bla bla"
dia" dipersilakan" hahahhahaha

"bang susu dan pampers bamlom dah habis, mesti kene beli malam ni jugak!!"
dia" a'ah nanti kite beli jap lagi"

"bang kasut ayang dah koyak kene beli yang baru nih"
dia" ok"
 
"bang bamlom yak2 tolong basuhkan"
dia"yelah"
 
 
bukan bermakna dia yelah dan ok kan je semua
kalau kene ngan cara dan dia tak sibuk la, selalunya dia ringan tulang
kalau ada benda yang saya nak beli tapi dia tak berapa berkenan tu dia akan diam dan gelengkan kepalanya,
situasi ni selalu berlaku kalau saya nak beli novel mintak duit dia
bab beli novel payah sikit dia nak kasik, kene pujuk rayu cun2 dulu baru boleh..
dia selalu mengiyakan kalau saya nak beli apa2 jika dia masih mampu nak membiayainya,
so, biasa kalau kami gaduh2 saya selalu akan ingat dia selalu baik ngan saya
pastu menyesal and minta maaf and kembali normal seperti biasa
tapi sekarang saya tak gaduh, ok!!
saja nak tulis kebaikan dia, toleransi dia, dan semuanya lah
dia memang suami yang terbaik untuk saya!!
terima kasih dan alabiu.. shy shy meow

mood: berjiwang dipetang hari.. dah kurang kerjaan gua jiwanglah.. hahahaha


Tiada ulasan: