Selasa, 13 September 2011

manja kededek!!

assalamualaikum
petang2 ni tetibe rajin nak mengupdate blog,
rindu pada anak bujang kecik sebenarnya
teringat yang beliau sekarang ni manja kededek ngan mommy/daddy/ibu dia
saya rasa dia punya manja ni sangat parah ok!!!
 
(manja kededek ni bahasa orang kelantan kalau bahasa baku maksudnya tersangat manja ok)
 
 
 
contoh 1
balik keje baru je letak kat lantai, mommy jalan kebilik nak simpan beg dan tudung,
tapi belom sampai pintu bilik dia dah menangis dengan heibat sekali
siap teresak2 tu.. tapi mommy tinggalkan juga
dah siap simpan barang baru mommy ambik..
ataupun kalau daddy kesian daddy ambik dukong, 
yang ajaibnya bila tiba atas dokong je otometik senyap!!

contoh 2
nak tidur sambil minum susu sambil pegang tangan mommy
kalau bergerak sikit je, elok2 tengah minum susu rela dia campak botol dia tak nak minum lagi,
lepas tu menangis, kena dokong dulu baru buleh pujuk
bertuahnya lah anak mommy sorang ni!!

contoh 3
mommy tengah masak didapor, dia pun didapur juga, bagi dia main ape2
atau bagi dia makanan, kalau kite duduk sama2 ngan dia dengan hepinye dia makan
kalau saya angkat bontot nak balik ikan ke nak cuci tangan ke, mula lah meraung..

contoh 4
tengah suapkan dia makan tapi lupe amik air
bangun ke dapor amik air, meraung lagi, sambil merangkak laju2 kejar saya
saya kadang2 malas nak layan, biarkan je dia merangkak kesana sini ikut saya
habis geram juga kalau tak boleh tinggal langsung!!
hadeihhh.. bamlom jangan buat mommy daddy begini boleh???

see, berapa 'baikkan' perangai dia sekarang!! lepas balik kampung hari tu
terus manja tak boleh blah... haih... aktif pulak tu,
kalau dipegang bukan nak duduk diam
mertua saya panggil dia si belut!!
dia punya liuk lentok nak melepaskan diri dari pegangan orang tu memang like belut la..
geramnya lah rasa...
 
tapi nak buat cemana, kalau dah namanya anak terima ajelah
tapi saya PALING TAK SUKA kalau ada orang suka suki dia nak gelarkan anak saya
'DEGIL, TOLOL, TAK DENGAR KATA..depan2 saya pulak tu
kalau ko nak cakap begitu, tunggu anak ko lahir ko makilah anak ko!!
nak maki2 anak aku dah kenapa??
kalau dah namanya budak, memang la dia belum mengerti apa2 lagi kan
even ko sumpah dia berbakul2 kan!!!
tak paham dengan orang2 yang kurang berpelajaran ni!!

ok lah xmo emo2.. mommy doakan gejala manja bamlom ni bersifat sementara sahaja
dan kembali menjadi anak bujang mommy yang kuat, hebat dan tak cengeng!!
mommy sayang dan redho sama kamu wahai anak!!
 
diakhiri dengan satu lagi gambar bamlom hebat saya
salam sayang semua....




4 ulasan:

ummu muhammad berkata...

sapelah ckp mcm tu dgn bamlom acik nie..nk kene tazkirah syawal nih.ade ke bamlom kite punye hebt+cerdik+hensem die katenye gitu..

tp btul myza, ade ckp2 org yg menyakitkan hati contoh "kalau kecik2 baik dah besa nanti buat perangai". sakit hati dengar sampai dlm hati kate2 berbalik pd tuan mengate..saba jelah..adakh dengki ye?

p/s: bukan bamlom je..muhammadpun same..yg pelik dgn org lain ok je..balik rumah letak je dah meraung..oh memang kene saba lebihkan..

wahida berkata...

kalau aku pun angin nok suka suki nak maki anak kita...sedap mulut je kan...ko cilikan aje mulut dorang tu..


nok, bamlom manja nak dapat adik lg kot...hehe..

myamyza berkata...

@ummu muhammad, hmm. kite mampu sabar je lah, semoga Allah selalu memelihara diri saya dengan sikap sabar.. geram memang la geram rasa nak sound direct je...huhuhu

agaknya, budak2 umo macam derang ni memang begitu kan ibu muhammad?

myamyza berkata...

tu la kak wahida, sesedap rasa je nak cakap anak kite cenggitu.. haih, sabor je lah..

adik??? coming soon lah.. bukan buat masa sekarang kot..