Jumaat, 8 Julai 2011

berakhirnya riwayat sebuah walker!!

tajuk tak agak2 kan
macam nak buat karangan aku sebatang pen je
hakhakhak
 
 
walker ini telah menderhaka dengan tuannya
dia tak menjalankan tanggungjawabnya sebagai walker dengan baik
malam tadi semasa abang long dengan sopan menunggangnya,
tali kekangnya didepan tu putus,
menyebabkan abang long terhentak bontot dan kepala atas lantai 
dengan bunyi debukan yang kuat sekali
disertai dengan tangisan dan raungan yang maha kuat...


semasa kejadian berlaku saya sedang menolong en harry memasang lampu di dapur
walker ni memang tak bagus la..
hari tu beli yang murah sekali kan, 30++ je,
tapi kalau tengok dari rupa tu
lebih kurang sama je dengan walker hijau dia tu
betul kate pepatah, air yang tenang jangan disangka tiada buaya errr takde kena mengena, hikhik

tayar yang enam butir dan jadik 4
memandangkan walker ni dah banyak kali mendajalkan abang long
4 kali masuk yang ni saya rasa,
so, saya dengan tegasnya mengambil keputusan untuk membuang sahaja ke luar rumah!!
tapi en harry kate dia nak repair lagi,
saya tak pasti boleh repair lagi ke tak...
sebenarnya, saya dah serik.. takut lain kali dia buat hal lagi!!
tapi kalau tak ada walker saya susah
nak masak, mandi, semayang, tengok tv, basuh pinggan, siang sayur dan ikan, 
semua dah susah kalau takde bantuan dari walker ni,m
lebih2 lagi dengan abang long yang dah pandai ikut ni
nampak orang berdiri pun dah uwaa apetah lagi berjalan..
haih, tengoklah malam nanti ape cadangan en. harry,
kalau saya nak beli yang baru je!!!!


lepas accident malam tadi,
pujuk2 dukong2 bagi susu dan tidur,
jarang dia tidur awal kalau takde kes
biasa ikut saya tidur,
saya tidur kul 12 dia pun sama jugak tidur kul 12
bukan ape, kalau dia tidur awal saya takde masa nak main2 dan cakap2 dengan dia
tidur same2 bangun pun same2...
ada banyak masa nak manja2..

bamlom dah makin manja sekarang, kat rumah ibu pun dimanjakan,
rumah sendiri lebih lagilah sebab dia kan satu2nya, sekarang marah dia sikit dah termewek dah
huhuhu.. dilema!





5 ulasan:

Princess Nur berkata...

alahai siannya baby tu..huhu

puan nina berkata...

ala cian bang long..

takpe nanti mummy beli yang baru je yek..

myamyza berkata...

@princess.. yelah, kita yang terlebih risau!

myamyza berkata...

@puannina, budget tak memungkinkan utk beli yang baru minggu ni.. minggu depan agaknye, insyaallah..

kayzie berkata...

bahaya tuh..mama invest baru la tak payah repair.tkut nnt jtuh lg..kali ni cari yg lbh kukuh tapak dia tuk
elakkan terbalik n kalau leh if walker tu terlipat dia takkan kepit kaki anak kita(ciri2 yg sy cr ms cr walker faris)..mhal sket takpe, asal thn lama kan?coz nnt leh pkai turun temurun..hehe