Jumaat, 10 Jun 2011

pangkin silaturrahim!

ada lagi entri dikampung
kat umah saya eh bukan 
rumah mak saya,
ada pangkin yang dibuat dibawah pokok rambutan
selalunya lepas sarapan pagi2 dan dah siap segala kerja rumah kat sinilah kami berkumpul
berborak, mengumpat bercerita, bergelak ketawa,
layan anak2, tidurkan anak pun disini, bagi makan anak juga disini,
makan colek pun disini...
 
 abang long dengan pengasuh dia kat sana
merangkap mak sedaranye, mok teh

 bersebelahan pangkin ni ada buai
petang 2 selalu buai laju2 disini
tapi buai ni tak laju pon!!

 kakak ipar saya yang memboyot tu dah bersalin tau
2 hari lepas.. dan baby girl
abang long masih lagi jadi cucu lelaki terkecil setakat ni
tak ada kawan la kau nak!


 kalu mukenye begitu takde lain la tu
dia sudah yak yak!!

hmmm... segalanye tentang kampung masih terbayang2 lagi
petang2 pon berkumpul disini lagi
kalaulah boleh balik musim buah, 
beshnyaaaaa
tauke!! nak cuti seminggu lagi!!!!!!!!
blahhhhhhhhhhhhh
hahahhahahaha


2 ulasan:

ummu muhammad berkata...

comelnye abng long yakkkk...ni pun muke gurlish ni..muke lembutjugak..penuh kaseh syg abng long ni.. ;)

myamyza berkata...

'ah mak kite dan mak2 sedaranya pun kate abang long berwajah lembut.. ikut daddy dia barangkali.. kalau ikut mommy mau bermuka keras tu.. hahahhaha...insyaallah.. semoga abng long sayang semua orang..