Jumaat, 18 Mac 2011

kenape abang long??

ok ni nak cerite pasal anak saye
kenape dia saye panggil abang long
bukan adik?(biase kecik kecik kan kene panggil adik)

sbb mase kat spital dulu dia lemah sangat
pastu selalu nangeh
kurus dan macam tak bermaya
pastu suami saye panggil adik makin la dia nangis
manje latu kekononnn..

saya pun cakapla ngan suami saye
anak kecik kite ni tak nak panggil adik
kite panggil abang long
biar dia jadi abang yang kuat dan tabah
pastu mase kat spital tu dah setat panggil abang long la
mak saye pun macam heran
kenape kecik2 ko nak panggil abang long
saya pun cakap mak dia kan lemah lagi
kalau panggil abang long nanti
biar semangat dia kuat
dan lepas tu alhamdulillah
balik umah mmg dia jarang nak nyusahkan mami dia
atau tok wan dia
memalam mmg sampai ke pagi la dia tido
nangeh pun dah tak la..
badannya pun kian berisi
ade yang lekehkan saye..
katenye nama sikit punya panjang tapi panggil abang long
saya jawab ape..
anak saya suke hati saye la..
hahhaha
 
keluarga saye kat terengganu 
semua panggil abang long la
tp keluarga atuk ayah dia kat kota panggi adik..
yelah orang tu dah lame tak dapat cucu lelaki
nak kasik manje lebih la
(bang long tak mau manje2 ye )
keluarge ibu dia(pengasuh)
panggil zikry memula
pastu dgr sy bahasakan abang long dah ngikut panggil abang long same
i likeeeee 10juta kali
kehkehkeh
 
saye memang harapkan anak sulung saye ni
mempunyai semangat juang yang tinggi
pandai berdikari
tabah
kuat semangat
serta berani.
 
 
alabiu bang long

love
mami abang long



Tiada ulasan: